چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت پنج وقف جدید در ماه مبارک رمضان در این استان خرداد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برپایی غرفه مشاوره وقف در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اظهار داشت: غرفه‌های مشاوره وقف به‌منظور آشنایی عموم مردم با فرهنگ وقف برپا شد.

وی با اشاره به وقف‌های صورت گرفته در استان در ماه مبارک رمضان امسال، افزود: از مجموع وقف‌هایی که در ماه مبارک رمضان توسط مردم مؤمن خراسان شمالی به ثبت رسیده، 2 مورد مربوط به بجنورد، 2 مورد در فاروج و یک مورد در مانه و سملقان ثبت‌شده است.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی است تا مردم با موقوفه فرهنگ وقف و نیاز جامعه به آن آشنا شوند، گفت: فرهنگ وقف که زمینه‌ساز برطرف کردن مشکلات گوناگون در جامعه است باید روزبه‌روز گسترش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به ثبت 24 وقف جدید در خراسان شمالی طی امسال، تصریح کرد: ارزش این موقوفات 12 میلیارد تومان است که پنج مورد از این وقف‌ها، در ماه مبارک رمضان به ثبت رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: از این تعداد وقف 10مورد در فاروج، شش مورد در بجنورد، پنج مورد در شیروان و در شهرستان‌های اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم هرکدام یک مورد وقف به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: تمام عواید حاصل از این موقوفات، صرف ساخت مسجد، کمک به ایتام، برگزاری مراسم عزاداری و مداوای بیماران نیازمند می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha