جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر این که جذب کیفی طلاب جدید فدای کمیت نشود، گفت: مهمترین برنامه محوری امسال مدیریت حوزه لرستان، تلاش برای جذب طلاب مستعد، علاقمند و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به نقش طلاب در تزریق روحیه انقلابی به جامعه، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، وظیفه ای دینی و اخلاقی است و همه باید با تمام توان در جهت اشاعه و گسترش فرهنگ شهدا در سطح جامعه قدم برداریم .

وی با تاکید بر اینکه نباید ذره ای اجازه دهیم یاد و خاطره شهدا در جامعه کمرنگ شود، خاطر نشان کرد:یاد و خاطره شهدا و عمل به سیره و منش آن بزرگواران مهمترین راهکار برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن در جامعه است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اکثر حجرات مدارس علمیه بنام علماء و بزرگان عرصه تبلیغ و جهاد دینی نامگذاری شده اند، ادامه داد: برکت نام علماء بر سر در حجرات مدارس ،موجب گسترش روحیه جهاد علمی و تبلیغی در طلاب جوان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه برخی از حجرات مدارس علمیه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) نورآباد و امام جعفر صادق (ع) ازنا امسال به نام شهدای طلبه و روحانی نامگذاری شده اند، گفت:امید می رود با این اقدام نام و خاطره شهدای طلبه و روحانی برای همیشه در اذهان طلاب جوان نقش بندد و همواره در انجام رسالت تبلیغی خود به علماء و شهدای بزرگوار اقتدا نمایند.

تلاش برای جذب طلاب مستعد و انقلابی

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهمترین برنامه محوری امسال مدیریت حوزه علمیه استان لرستان، تلاش برای جذب طلاب مستعد، علاقمند و انقلابی است، گفت: امسال با انجام مصاحبه ها، برگزاری دوره های آموزشی اخلاقی و همچنین سنجش و پالایش جذب موثر، تلاش خواهد شد تا افراد مومن با روحیات انقلابی و بسیجی جذب مدارس شوند تا در آینده شاهد تبلیغی موثر،منسجم و هدفمند از سوی مبلغان کارآمد در جامعه باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه کمیت جذب را نباید فدای کیفیت نمود، گفت: امسال به همه مدیران مدارس علمیه استان توصیه شده شده با جذب ولو اندک طلاب، افراد علاقمند به سجایا و سلوک طلبگی با ضریب هوشی بالا جذب مدارس شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه 20 تیرماه دوره میثاق با طلبگی برای بیش از 200 نفر از علاقمندان ورود به حوزه در استان برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این دوره نیز با سرکشی در حین انجام مصاحبه ها و دوره های آموزشی تلاش می شود افراد مومن، باانگیزه و مستعد برای تحصیل علوم ومعارف حوزه جذب شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha