جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 419622
۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
حجت الاسلام غفوری

حوزه/ حجت الاسلام غفوری با اشاره به اهمیت مباحثه، آن را در رشد علمی بسیار اثرگذار خواند و گفت: مباحثه از ویژگی های نظام آموزشی حوزه است و زمینه رشد علمی طلاب را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود غفوری، صبح امروز در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان، گفت: شما طلاب جدید وقتی که وارد این مکان مقدس می شوید، باید تلاش در جهت بهره گیری بیشتر از اخلاق و علم را داشته باشید، چرا که این دو از هم تفکیک ناپذیرند.

این استاد حوزه افزود: چه در گذشته و چه امروز شاهد این هستیم که هر کسی که از جنبه اخلاقی بیشتر کار کرده در مباحث علمی نیز توفیقاتش نسبت به سایرین  بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه  موظف هستنند زمینه های تحصیل طلبه ها را فراهم کنند، اما این طلبه است که باید به دنبال علم باشد، طالب علم باید واقعا خودش تلاش فراوانی در این عرصه داشته باشد.

استاد مدرسه علمیه شهرستان تاکستان یادآور شد: طلبه نباید تنها به دروس حوزه اکتفا کند، بلکه باید مطالعه جنبی داشته و با تدبر در روایات و نهج البلاغه و نیز حفظ آیات قرآن از فرصت ها استفاده کند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اهمیت مباحثه، آن را در رشد علمی بسیار اثرگذار خواند و خاطرنشان کرد: مباحثه از ویژگی های نظام آموزشی حوزه است و زمینه رشد علمی طلاب را فراهم می آورد.

 وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآن و عترت در حوزه های علمیه، ‌یکی از کاربردی ترین اصول اخلاقی حوزه به شمار می رود، اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی است که به همت معاونت تهذیب، فعالیت های قرآنی جایگاه خوبی در مدارس پیدا کرده که جای شکرگزاری است.

این استاد حوزه با اشاره به این که نشست های بصیرتی خوبی طی سال های گذشته در حوزه برگزار شده که باید در آینده بیشتر و با کیفیت تر برگزار گردد، گفت: لزوم اهمیت دادن به مشاوره های اخلاقی و نیز فضای سازی معنوی و اخلاقی در حوزه های علمیه از ماموریت های بسیار مهم و کلیدی معاونت تهذیب است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha