شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با انتقاد از ضعف دستگاه ها در فرهنگ سازی گفت: امروز باید برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام، برنامه ‌های فرهنگی گسترده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر چهارشنبه در تجمع مدافعان حریم خانواده که در میدان ساعت تبریز برگزار شد، حجاب را برخاسته از فطرت انسان دانست و اظهار داشت: چرا بانوان محجبه ما نباید در پارک‌ ها و مراکز تفریحی غالب باشند، حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است اگر چه پوشش در ظاهر نمود دارد اما حجاب برخاسته از اعتقادات و حیا برخواسته از فطرت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است، ادامه داد: در قرآن کریم از عفت گاه به معنای پاکدامنی و گاه به منظور قناعت یاد شده، اما از مجموع کلمات می ‌توان دریافت عفاف نوعی حجاب درونی است که از شهوات و گناه جلوگیری می ‌کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: حجاب حق الله است و حرمت زن نه اختصاص به زن و نه شوهر و نه برادر دارد، همه اینها اگر رضایت دهند قرآن اجازه نمی‌ دهد زیرا حرمت زن حق الله است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: هر انسان معتقدی باید حجاب را از روی عبودیت و نه فقط به خاطر مسائل اجتماعی رعایت کند، بانوان با حفظ حجاب می‌ توانند اطاعت را به جا بیاورند.

وی افزود: خداوند در سوره نور حرمت و شخصیت زن را با حجاب مطرح کرده و در آیه دیگر مقام زنان به قدری بالا محسوب شده که باید از طریق حجاب شناخته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پس از انقلاب جهت ترویج و فرهنگ سازی حجاب اقدامات مطلوبی انجام شد، تاکید کرد: متاسفانه در سال ‌های اخیر این روند به دلیل ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام کاهش یافته است که باید تلاش و برنامه ریزی صحیح برای حجاب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ تساهل نشأت گرفته از غرب، بدحجابی را گسترش داده است، عنوان کرد: دستگاه‌ ها آن طوری که باید نتوانستند در فرهنگ ‌سازی کار کنند دشمنان هجمه گسترده علیه فرهنگ ما شکل داده‌ اند که تاثیرات بسزایی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: امروزه مد و مدگرایی برای نفوذ به فرهنگ اصیل اسلامی شکل گرفته و باید طبق سخنان رهبر معظم انقلاب برنامه مدونی برای مقابله با این نفوذ داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بانوان ما همچنان که در تمامی عرصه با تاسی از آموزه‌ های دینی وظایف خود را انجام داده ‌اند در این امر هم موفق خواهند بود، تصریح کرد: امروز باید برای توطئه دشمنان اسلام برنامه ‌های فرهنگی گسترده داشته باشیم، شما بانوان با حجاب خودتان این کار فرهنگی را انجام دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha