پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید ناصر محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی، شورای نگهبان را خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: آن هایی که با اسلام مخالف هستند، مرتب با شورای نگهبان مخالف می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، امروز در آستانه ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان، به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر تقدّس و ارزشمند بودن نظام جمهوری اسلامی و لزوم حفظ و تعالی آن، اظهار داشت: در راه رسیدن به این نظام مقدس بسیاری شهید شدند و سختی های بسیار کشیده شده تا این نظام اسلامی مستقر شود و امروز در دنیا سرافزار و باعزت باشد.

استاد حوزه علمیه یزد با تاکید به اینکه حفظ این نظام از اوجب واجباتی است که همه باید برای آن تلاش کنیم، افزود: این حکومت اسلامی دو پایه اساسی دارد، یکی رای مردم که مصداق جمهوریت بودن است و دیگری اینکه قوانین حاکم بر ان باید بر مبنای شریعت مقدس اسلام باشد که مبنای اسلامی بودن نظام است؛ بدون این دو اصل حتی اگر اسم آن جمهوری اسلامی باشد، در خقیقت حکومت طاغوت است.

مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد با اشاره به 26 تیرماه، سالروز تشکیل شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان در حقیقت وظیفه نگهبانی از این دو اصل را دارد که با نظارت بر روی قوانین تصویبی مجلس شورای اسلامی و ایفای نقش نظارتی در انتخابات، وظیفه خود را در نگهبانی از نظام اسلامی انجام می دهد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان باشد جمهوری اسلامی است و اگر نباشد جمهوری اسلامی نیست، خاطر نشان کرد: شورای نگهبان هم وظیفه پاسداری از جمهوریت و هم وظیه پاسداری از اسلامی بودن این نظام را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، شورای نگهبان را خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اضافه کرد: آن هایی که با اسلام مخالف هستند مرتب با شورای نگهبان مخالف می کنند.

وی افزود: امروز جایگاه ارزشمند و موثر این نهاد که حاصل هوشیاری امام راحل و علما و دلسوزان در سال های اول انقلاب است بر کسی پوشیده نیست و اگر شورای نگهبان نبود، جمهوریت و اسلامیتی وجود نداشت؛ به همین دلیل است که بارها شاهد مواضع خصمانه دشمنان علیه این مجموعه بوده ایم.

استاد حوزه علمیه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به قیام مردم مشهد در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز چند هزار نفر از مردم مسلمان مشهد به دست طاغوت به شهادت رسیدند که این قیام و اقدام شجاعانه مردم در راستای پاسداری از ارزش های دینی و حجاب و عفاف نباید فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان گفت: برای حفظ حجاب و عفاف خون های زیادی در این سرزمین ریخته شده که نباید فراموش شود و امروز باید قدر این ارزش ها را بدانیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha