جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهاجریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش آمار طلاق را مصیبت بزرگ جامعه دانست و گفت: ولنگاری فرهنگی بنیان خانواده و جامعه را از هم می پاشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان این که مسائل فرهنگی جایگاه مهمی در  زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دارد، اظهار کرد: اگر یک جامعه بخواهد به کمال برسد و پیشرفت داشته  باشد در وهله  نخست بایستی  مسائل فکری و فرهنگی خویش را اصلاح نماید.

وی با اشاره به این که مستکبرین  دنیا به هر  کشوری که می  خواهند ورود پیدا  کنند، اول از طریق فرهنگی وارد شده و افکار و اعتقادات جامعه را به سمت و سویی که  می خواهند تغییر می دهند، تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز ابتدا زیربنای مسائل فرهنگی جامعه  را مورد توجه قرار داده و تغییر دادند.

امام جمعه  شهرستان طبس  ادامه  داد: نکته  ای که باید به آن توجه زیادی شود آن  است که ابتدا باید شرک و کفر را کنار گذاشت و سپس به خدای واحد و توانا ایمان آورد.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان این که در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز، امام راحل(ره) اول تحول فرهنگی  را در جامعه ایجاد کردند، افزود: امروز نیز دشمنان هم در داخل و هم در  خارج کشور به دنبال "استحاله فرهنگی" هستند که  اگر صورت گرفت،قطعا بازگشت و سلطه آنها  بر کشور اتفاق می افتد.

وی از خانواده، به عنوان یک نهاد اصیل مقدس در جامعه یاد کرد و بیان داشت: به دلیل این که بنیان خانواده مرکز اصلی پرورش، تربیت و استفاده از لذت های مشروع است، دارای نقش بسزایی در جهت تربیت افراد  سالم  می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم، تشکیل جامعه را نیز منوط به تشکیل خانواده دانست و افزود: اگر خانواده سالم باشد، قطعا جامعه هم درست می شود.

وی با بیان این که امروزه دشمن با  جدیت فراوان به دنبال متلاشی کردن خانواده ها است، ابراز کرد: به تاخیر انداختن ازدواج جوانان، ازهم پاشیدن خانواده ها و....، گواه این  مدعاست.

امام جمعه شههرستان طبس از بالارفتن سن ازدواج در جامعه به عنوان یک مصیبت بزرگ یاد کرد و متذکر شد: اسلام بر روی بحث ازدواج تاکید فراوانی دارد؛ ازدواج آسان و به موقع از تاکیدات مقام معظم رهبری  و بزرگان نیز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم  عنوان کرد: متلاشی شدن خانواده ها درجامعه سبب می شود که جامعه به لحاظ فرهنگی به هم بریزد، که رهبر معظم انقلاب از آن به  عنوان "ولنگاری فرهنگی"، یاد می کند.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف و اظهارتاسف بابت کمرنگ شدن این موضوع درجامعه،اظهار کرد: بر خلاف تصور غلط جامعه،حجاب و عفاف تنها مربوط به زنان نبوده، بلکه هم به مردان و هم به زنان مربوط می شود.

امام جمعه شهرستان طبس ابراز  کرد: هم مردان و هم زنان باید در گفتار، رفتار، پوشش، اختلاط بیجا با جنس مخالف و...، به رعایت حجاب و عفاف  توجه وافی  و کافی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم  اضافه کرد: بانوان باید به دلیل وجود ظرافت های خاص، در پوششان نسبت به مردان توجه بیشتری داشته باشند.

وی ضمن اشاره به نقش  بارز طلاب و مبلغین امور دینی در جامعه امروزی، اظهار داشت: در جامعه فعلی، خوشبختانه مردم از روحانیت، طلاب، مبغلین امور دینی و نخبگان تاثیرپذیری بالایی دارند؛ آنان باید نسبت به فرهنگ سازی در خصوص مسائل فرهنگی و بویژه حجاب و عفاف به ارشاد افراد و خانواده ها  بپردازند.

امام جمعه شهرستان طبس درپایان افزود: البته نباید فراموش کنیم که وقتی مردم پذیرای ارشاد طلاب و روحانیون هستند، که در درجه نخست خودشان و خانواده شان عامل به دستورات دین بوده و همچنین توجه به مسائل فرهنگی همانند حجاب و عفاف را سرلوحه خانواده خود قرار دهند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha