سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یمن

حوزه/ ۱۵ سازمان امداد رسانی بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار باز شدن فرودگاه اصلی یمن شدند و افزودند: بسته بودن این فرودگاه در سال گذشته مانع رسیدن کمک های بین المللی به یمن شده و هزاران بیمار یمنی نیز از سفر درمانی به خارج محروم شده اند و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، 15 سازمان امداد رسانی بین المللی روز گذشته با صدور بیانیه ای خواستار باز شدن فرودگاه اصلی یمن شدند و افزودند بسته بودن این فرودگاه در سال گذشته مانع رسیدن کمک های بین المللی به یمن شده و هزاران بیمار یمنی نیز از سفر درمانی به خارج محروم شده اند و جان آنها در معرض خطر قرار دارد.

این سازمان ها افزودند: یک سال از بسته شدن فزودگاه رسمی صنعا می گذرد و امروز میلیون ها یمنی در محاصره هستند و نمی توانند آزادانه مسافرت کرده و یا کالاهای تجاری و ضروری را به کشور وارد کنند.

سازمان بهداشت جهانی در اواخر جولای گذشته اعلام کرد در سه ماه گذشته بیش از 400 هزار مورد ابتلا به بیماری کولرا در یمن گزارش شده است و بیماری وبا نیز تا کنون جان 1900 یمنی را گرفته است.

سازمان های امدادرسانی بین المللی ادامه دادند: شیوع بیماری کولرا و نزدیک شدن یمن به حالت قحطی عمومی اوضاع این کشور را بدتر می کند و از این رو ضروری است که هرچه زودتر کمک های انسانی بدون هیچ قید و شرطی به یمن ارسال شود.

وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرده بیش از ده هزار یمنی به علت نبسامانی وضعیت بهداشت و سلامتی در این کشور فوت کرده اند و وزارت بهداشت نتوانسته داروی مورد نیاز این افراد را تهیه کند.

در این بیانیه آمده است: افرادی که تا کنون در یمن به خاطر نابسامانی بهداشت و نبودن دارو فوت کرده اند کمتر از شمار قربانیان حملات نظامی عربستان به یمن نیست.

در این بیانیه به آمارهای سازمان ملل نیز اشاره شده مبنی بر اینکه پیش از آغاز تجاوز عربستان به یمن، سالیانه حدود 7 هزار یمنی از طریق فرودگاه صنعا برای مداوا و درمان خود از کشور خارج می شدند و اکنون به سبب جنگ از دو سال پیش تا کنون حدود 20 هزار یمنی برای زنده ماندن نیازمند مراقبت بهداشتی هستند.

لازم به ذکر است عربستان سعودی به موازات حملات موشکی و هوایی خود و بمباران شهرها و مردم بی گناه یمن، به محاصره یمن و مردم آن نیز پرداخته و راه های ارتباطی مردم را در خشکی و هوا و دریا مسدود کرده است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha