پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان طلبه

حوزه/طرح تربیت مشاور برای فارغ‌التحصیلان سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی در سه بخش مشاوره ازدواج، خانواده و کودک در جامعه‌الزهرا(س) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت راهنمایی و مشاوره در مراکز حوزوی به‌ویژه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، طرح تربیت مشاور بین خواهران فارغ‌التحصیل رشته تعلیم و تربیت اسلامی این مؤسسه علمی ـ آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خاطرنشان کرد: خواهرانی که از لحاظ علمی، اخلاقی و شخصیتی توانایی و علاقه به امر مشاوره داشته باشند، در این طرح شناسایی می‌شوند و بعد از گذراندن دوره‌های لازم در مجموعه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و سایر مراکز حوزوی به عنوان مشاور مشغول به کار خواهند شد.

وی هدف از این طرح را تربیت مشاور از میان طلاب متخصص و ماهر عنوان کرد و افزود: طرح تربیت مشاور با رویکردهای علمی، بومی و اسلامی به‌منظور راهنمایی و مشاوره برنامه‌ریزی‌شده است تا کارآموزان پس از اتمام دوره بتوانند در راستای ایجاد، ارتقا، استحکام و سلامت خانواده در سه بخش مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده و مشاوره کودک مشغول به فعالیت شوند.

این مشاور در توضیح سطوح تربیت مشاور، بیان داشت: طرح تربیت مشاور در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که در سطح عمومی، پانزده واحد درسی به‌طور مشترک برای هر سه گروه مشاوره ازدواج، خانواده و کودک در نظر گرفته ‌شده و در سطح تخصصی بیست واحد نظری و عملی طی حدود سه ترم برای هر رشته اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام اخوی در ارتباط با شرایط شرکت در دوره تربیت مشاور، اظهار داشت: دارا بودن مدرک سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی و یا احراز صلاحیت برای شاغلین به تدوین پایان‌نامه سطح سه این رشته؛ حداکثر سن ۵۰ سال؛ احراز صلاحیت اخلاقی، شخصیتی، روانی و علمی؛ علاقه‌مندی به امر مشاور و تعهد به خدمت در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به مدت سه سال از شرایط شرکت در این دوره است.

وی در ادامه گفت: دوره طرح تربیت مشاور به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و درصورتی‌که دانش‌پژوه دوره را رها کند، باید هزینه آن را پرداخت نماید.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در باره امتیازات این دوره بیان داشت: اعطای گواهی پایان دوره و در آینده اعطای گواهی اشتغال به امر مشاوره در سایر مراکز مشاوره، الویت در اشتغال به مشاوره در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، معرفی به سایر مراکز مشاوره حوزوی و غیرحوزوی و همچنین اولویت در پذیرش سطح سه در رشته‌های نزدیک به امر مشاوره بخشی از امتیازات این دوره است.

حجت‌الاسلام‌ اخوی، زمان شروع ثبت‌نام این دوره را اوایل مهرماه اعلام و تصریح کرد: بخش ابتدایی این طرح پس از تصویب در شورای مدیران جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و ایجاد شرایط لازم برای افرادی که از قبل احراز صلاحیت شده‌اند، پس از انجام مراحل اداری اجرا خواهد شد و سایر علاقه‌مندان می‌توانند از ترم‌های بعدی در این دوره نام‌نویسی و شرکت کنند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان این دوره غیر از مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌توانند در مهدکودک و مدارس هدی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، مرکز مشاوره حوزه و مراکز شبه حوزوی مانند حرم و جمکران مشغول به فعالیت شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در پایان اظهار داشت: تأکید بر حضور در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای فارغ‌التحصیلان طرح تربیت مشاوره به دلیل استفاده از استعدادهای داخلی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این مرکز و همچنین کسب تجربه بیشتر برای حضور در سایر مراکز مشاوره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha