چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ در نظام اسلامی مسئولان باید در همه عرصه از لحاظ اخلاق، رفتار و اعتقادات نمونه باشند. رفتاری در جامعه از خود بروز ندهندکه باعث تشویش اذهان عمومی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، به نقش دولت های اسلامی در ترویج مبانی دینی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ نقش دولت های اسلامی در ترویج دین و الگوهای اخلاقی و عملی قابل توجه بوده و نمی توان از این مسئله به راحتی گذشت.

 امام جمعه پردیسان افزود: اگر دولتی هایی که در جامعه اسلامی روی کار می آیند، به رسالت های خود در قبال دین و اسلام درست و صحیح عمل کنند و کسانی که در رأس قرار می گیرند، پایبند به مسائل ارزشی و دینی باشند، قطعا باید شاهد پیشرفت جامعه در سطوح مختلف فرهنگی، دینی، اخلاقی و سایر امور باشیم.

 وی عنوان کرد: درکشور انقلابی به وقوع پیوسته و در رأس آن اسلام قرار دارد و لازم است، دولت های که روی کار می آیند براساس موازین اسلام و دین رفتار و حرکت کنند و طوری برنامه ریزی نمایند تا اسلام، دین و فرهنگ رشد و پیشرفت پیدا کند.

استاد حوزه با بیان این که برای پیشرفت، نیازمند به ابزارهای مانند حضور افراد متعهد و با ایمان در سطح مدیریت های کلان،هستیم  گفت: دولت ها و تیمی که با دولت در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، لازم است در عرصه اخلاق، رفتار و اعتقادات نمونه باشند. رفتاری در جامعه از خود بروز ندهندکه باعث تشویش اذهان عمومی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی افزود: دولت می تواند درعرصه فرهنگی موفق و مؤثر باشد به شرط اینکه بتواند باعث تشویق وترویج مبانی ارزشی شود، در غیر این صورت نمی توان شاهد توفیق چندانی دراین عرصه بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha