جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در صحن شریف امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: رزمندگان قهرمان که وارد جنگ تلعفر شده اند، دستاورد های میدانی بزرگی به دست آورند و باعث شادی مردم عراق شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام عبد المهدی کربلایی امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در صحن شریف امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: رزمندگان قهرمان که وارد جنگ تلعفر شده اند، دستاورد های میدانی بزرگی به دست آورند و باعث شادی مردم عراق شدند و اکنون با گذشت سه سال از جنگ شدید در جبهه های مختلف، بر صلابت، ثبات و شجاعت آنان افزوده شده است.

وی افزود: ما جانفشانی های رزمندگان و پیروزی های آنان را می‌ستاییم و برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب عافیت می کنیم و توصیه می کنیم که نسبت به دشمن داعشی هشیار باشند و به اوضاع به هم ریخته روحی داعش اعتماد نکنند و با تکیه بر طرح های نظامی و با توکل بر خداوند و اعتماد به یاری او برای پیشرفت تلاش کنند و از خداوند متعال بخواهند که آنان را یاری کند.

خطیب جمعه کربلا همچنین به حفظ جان مردم عادی که در محله های مسکونی حضور دارند و تلاش برای عدم اذیت و آزار آنان توصیه کرد و افزود: رزمندگان مواظب حیله های دشمن باشند تا از انسان های بی گناه به عنوان سپر انسانی استفاده نکنند و از تمام ابزار های ممکن برای رهایی مردم از دست دشمن استفاده کنند و برای آنان سر پناه و سایر نیاز های ضروری را فراهم کنند.

حجت الاسلام کربلایی همچنین به اهمیت هماهنگی کامل میان نیرو های مختلف شرکت کننده در جنگ و همکاری کامل میان آن‌ها اشاره کرد و افزود: این هماهنگی موجب پیشرفت سریع در تحقق اهداف تعیین شده و آزادی محله های شهر تلعفر می شود.

نماینده آیت الله سیستانی در خصوص مسائل پزشکی، از پزشکان و کادر بیمارستانی استان‌های مختلف خواست تا با آمادگی کافی به مناطق جنگی رهسپار شوند و به مجروحان رسیدگی و آنان را درمان کنند و افزود: این یک وظیفه مهم انسانی است که نقش مهمی در تداوم عملیات نظامی و تسهیل امور برای یگان های رزمنده دارد، علاوه بر اینکه آن یک مسئولیت ملی و یک وظیفه دینی و اخلاقی است که باید آن را انجام داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha