پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از افتخارات بزرگ روحانیت در طول تاریخ تشیع حضور در تمامی صحنه ها در دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی بوده است،چرا که روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین تاثیر را بر رزمندگان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در حاشیه  مراسم تشییع شهید طلبه جمشید آقاجانی و شهید محمد ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به نقش تاثیرگذار روحانیون در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیون در آن زمان ابتدا خود در صحنه های جنگ حضور می یافتند و سپس مردم را به این کار دعوت می کردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین، روحانیون را سردمداران دفاع در میدان های جنگ در طول هشت سال خواند و ادامه داد: این قشر مهم جامعه جلوتر از همه در دفاع از میهن اسلامی گام برمی داشتند.

وی با بیان اینکه نقش روحانیون  پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: گواه این مدعا، خِیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را دارد، این بزرگمردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  نقش روحانیت جبهه ها بیشتر به جهت تبلیغی و مشوق حضور نیروهای مردمی بود، لکن در کنار همه مسئولیت هایی که داشتند لباس رزم می پوشیدند و پا به پای رزمندگان در گردان ها و عملیات ها حضور پیدا می کردند، لذا در بین گردان ها کمتر گردانی را می توانست پیدا کرد که روحانیون رزمنده در آن حضور نداشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: روحانیون بیشترین تاثیر را بر رزمندگان داشتند، لذا با استفاده از یک آیه قرآن، بیان یک روایت و حدیث یا آموزش احکام و مسائل اخلاقی مشوق خوبی برای رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند.

وی ادامه داد: اگر به آمار شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس نگاه کنیم و آن را با جمعیت آن زمان بسنجیم در می یابیم که روحانیت بیشترین شهید را در آن دوران تقدیم انقلاب کرد.

امام جمعه قزوین بیان داشت: اساسی ترین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عبارت است از ترویج معارف دین، بیان معارف و دستورات اهل بیت علیهم السلام و تبیین جهاد در مقابل دشمن که بنده بارها مشاهده کردم، گاهی یک روحانی با یک آیه از قرآن، گردانی را برای عملیات آماده می ساخت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha