پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حرم رضوی

حوزه/ همزمان با عید سعید و فرخنده قربان، با حضور عموم زائران و مجاوران، مراسم ویژه جشن عید قربان و آغاز دهه ولایت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با عید سعید و فرخنده قربان، با حضور عموم زائران و مجاوران، مراسم ویژه جشن عید قربان و آغاز دهه ولایت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم سراسر شور و معنویت که قبل از نماز ظهر و عصر با حضور علمای اعلام، مدیران اجرایی استان و آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد، مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) به مدح و منقبت و ذکر سجایای والای اهل بیت(ع) پرداخته و خادمان بارگاه منور رضوی نیز از خیل ارادتمندان با شربت و شیرینی پذیرایی کردند.

در این ویژه برنامه با شکوه که از طریق رسانه ملی و رضوی تی وی تحت پوشش رسانه‌ای قرار گرفته بود، حاج مهدی سماواتی(ع) به مدیحه سرایی و گروه تواشیح حضرت ولیعصر(عج) به سرودخوانی پرداختند و در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین دهشت سخنرانی کرد.

در شب و روز این عید مسعود، صحن‌های چراغانی شده و رواق‌های معطر حرم مطهر رضوی از هر سو پذیرای خیل عظیم زائرانی بود که از دور و نزدیک برای حضور در این جشن بزرگ خود را به این مکان مقدس رسانده بودند و لحظاتی آسمانی را در جوار مضجع منور هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت گذراندند.

خدمتگزاران بارگاه منور رضوی با دود کردن عود، عنبر و اسپند در مسیر زائران و خوشامدگویی به آنان و نیز با برقرار کردن نظم و انضباط در عبور و مرور زائران و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان، شرایط زیارتی ایده آلی را فراهم کردند.

همچنین برنامه‌هایی ویژه به مناسبت ایام دهه ولایت با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و همچنین جشنها و مسابقات فرهنگی در حرم مطهر در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha