دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری مراسم گرمیداشت شهدای مدافع حرم «سرداران بی سر»

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، از برگزاری همایش «سردار بی سر» با حضور یکی از مراجع عظام تقلید خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای مختلف همایش بزرگ سرداران بیسر در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله و گرامیداشت شهدای مدافع حرم و  و اربعین شهید محسن حججی مراسمی با این رویکرد برگزار میشود.

وی افزود: این مراسم با عنوان «سرداران بی سر» به همت مرکز مدیریت حوزههای علمیه و نهادهای مختلف در روز26 شهریورماه پس از نماز مغرب و عشا با حضور یکی از مراجع و یکی از سرداران سپاه در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار می‏شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه با ذکر این مطلب که تا کنون 40 شهید از حوزههای علمیه در دفاع از حرم به شهادت رسیدند گفت: خانواده های روحانی 5 برابر اقشار دیگر، شهید تقدیم انقلاب کرده اند و خوشبختانه میل به شهادت در میان طلاب به خصوص نسل جوان طلاب موج می زند و این موج بزرگ که در جامعه نیز گسترانیده شده رابه شهدایی چون شهید حججی که در دنیا کم نظیر هستند مدیون هستیم.

حجت ‏الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: با توجه به سم پاشی های مکرر دشمنان قطعا این برنامهها نقش مهمی در خنثی سازی توطئههای رسانه ای و فرهنگی دشمن دارند؛ برگزاری این مراسمات تاثیرات عمیقی در جامعه دارد که در کنار تقدیر و تجلیل از خانواده های این شهدا، به دنیا نیز اعلام می شود که ملت ایران این موج را دریافت کرده و به دنیا نیزاعلام می کنند که این جوانان را سرمشق خود قرارداده است و هیچ حکومت جباری نیز نمی تواند بر علیه ما اقدام کند.

برخی راهپیمایی ها سایه جنگ را از سرما برداشت

وی ادامه داد: برگزاری مراسم هایی چون بزرگداشت شهدای مدافع حرم و شهدای روحانی دارای تاثیرات بسیار مهمی است؛ نخست آنکه این مراسم نشان دهنده قدردانی مردم نسبت به شهدا و تکریم آنها در خصوص خانواده این شهدا بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی  افزود: بزرگداشت این مردان کم نظیر تسلی خاطری برای خانواده های آنها است؛ نکته بعد آن است که برخی از افرادی که با دین و اعتقادات زاویه دارند اگر صحنه حضور نیرهای حزب اللهی و دفاع از این گونه حرکت ها کم شود آنها سم پاشی خواهند کرد زیرا این گروه ها از کندی حرکت های ما سود می برد.

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: نکته دیگر کارکرد این حماسه هادر سطح بین الملل است، زیرا برخی اوقات گفته می شود که ما راهپیمایی می کنیم ولی این مسایل در رسانه های غربی منعکس نمی شود؛ در سرویس های جاسوسی دنیا تحلیل می شود ممکن است رسانه های آنها پوشش داده نشود ولی پنتاگون این مسایل را رصد می کند؛ پس از اینکه این را حس کردند از جریانی که حاضر است برای ارزش های دینی اش جان و سر بدهد متوجه می شوند که این کشور صاحب یک فرهنگ عظیم و نفوذ ناپذیر است.

وی گفت: برخی راهپیمایی ها جنگ های بزرگی را رفع کرده، زیرا سرویس های جاسوسی آنهااین پیام را به حاکمان دادند که این کشور کشوری نیست که با یک حمله نظامی سرنگون شود.

ما در محاصره فضای مجازی نابود نمی شویم

معاون حوزه تصریح کرد: زمانی که شهید حججی با آن وضعیت عجیب به شهادت می رسد و موج عظیم در کشور ایجاد می شود، این مساله برای افرادی که علیه ما توطئه می کنند، بسیار شکننده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: مساله دیگری که دارای اهمیت است، آن است که در دنیایی که فساد و تباهی همه جا را گرفته و نسلی که در مسیر سیل بنیان کن فضای مجازی و ماهواره ها قرارگرفتند، نیرویی که با این وجود عاشق شهادت است، به وجود می آیند، این مساله اتمام حجت با آنها است.

وی عنوان کرد: ما در محاصره فضای مجازی نابود نمی شویم، بلکه با بزرگانی چون شهید حججی موج هایی ایجاد می شوند که شهید حججی خادم یک حسینیه در اصفهان بود و در آن جا بدون این که کسی متوجه شود، سخت ترین کارها را انجام می داد، وی همیشه می گفت برای امام حسین(ع) باید سر داد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: این مسایل را باید برای نسل جوان الگو سازی کرد. وی برای جلب رضایت والدین دست و پای آنهارا می بوسد و آنها را به حرم امام رضا می برد؛ این فهم و علاقه و تکریم پدر و مادرباید برای نسل امروز الگو باشد؛ نسلی که بی پروایی و تمرد را افتخار می داند، این مسایل باید برای پدر و مادر معرفی شود.

حجت الاسلام نبوی بیان کرد: این گونه جوانان تنها، فخر ایران و حزب اللهی ها نیستند، بلکه فخر بشریت هستند، زیرا انسانی می تواند این گونه اوج بگیرد که به راحتی جان خود را برای ارزش های الهی هدیه می کند و ذره ای در مقابل دشمن کرنش نمی کند؛اگر کسی بینش سیاسی داشته باشد، می داند که اگر در عراق و سوریه نجنگیم باید در تهران بجنگیم. 313/21

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha