پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بنابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز در پانزدهمین همایش بین المللی«غدیر از دیدگاه اهل سنت»، گفت: مسلمانان باید اهل بیت(ع) را با تحلیل درست بشناسند و نباید تنها به شناخت شناسنامه ای اکتفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام میرزا جواد بنابی استاد حوزه علمیه تبریز، ظهر امروزدر پانزدهمین همایش بین المللی«غدیر از دیدگاه اهل سنت» که با حضور ۶۰ طلبه غیر ایرانی در دانشگاه تبریز برگزار شد، عنوان کرد: مسلمانان باید اهل بیت(ع) را با تحلیل درست بشناسند و نباید تنها به شناخت شناسنامه ای اکتفا کنند.

وی با بیان این که شالوده اصلی اعتقادات ما شیعیان در کتاب های دینی علمای اسلامی بیان شده است که متاسفانه در بسیاری از موارد اطلاع اندکی از آنها داریم، افزود: علامه امینی بالغ بر 10 هزار جلد از کتاب های علمای اهل سنت را جمع آوری کرده است.

 

سخنران این همایش بین المللی با تاکید بر این که باید شناخت عمیقی نسبت به سیره علمای اسلام داشته باشیم، اظهار داشت: متاسفانه روحیه مطالعه در میان جوانان بسیار پائین آمده است، در حالی که علمای اسلام همت مثل زدنی را برای فهم سیره اهل بیت علیهم از منابع اسلامی اهتمام داشتند.

مدرس حوزه علمیه با بیان این که جریان های تکفیری بسیاری از دستاوردهای وحدت آفرین جهان اسلام را هدف قرار داده اند، اظهار داشت: کتاب های فاخر و متون اسلامی که در بردارنده اعتقادات راسخ شیعیان است را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنابی در پایان با تأکید بر این که تمام وجود اهل بیت علیهم السلام، الگوی متعالی برای تمام مسلمانان است، اظهار داشت: ابن ابی الحدید ادیب، متکلم، مورخ، شاعر و فقیه شافعی در رابطه با امام علی(علیه السلام) استعاره های ارزشمندی را به کار برده است

وی ضمن توصیه به طلاب ابراز داشت: متون اعتقادات ما شیعیان در کتاب هایی همچون الغدیر آمده است، باید این کتاب ها را مطالعه کرد، اما متاسفانه بیشتر طلاب ما حال و حوصله مطالعه ندارند.

استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: ما اگر می خواهیم نسبت به تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت و مکتب اسلام، اهتمام داشته باشیم باید با آگاهی در این راه قدم برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha