جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شبستری

حوزه/معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش علما در وحدت شیعه و سنی، گفت: علما و روحانیون هدایت گر جامعه بوده و در تقویت وحدت مسلمین کارساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، ظهر سه شنبه در همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت که با حضور ۶۰ طلبه غیر ایرانی در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت:  مردم جهان در نقطه ای هستند که به سوی معنویت روی می آورند و با گذشت چند قرن از ضدیت با دین، امروزه شاهد گسترش اسلام هستیم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام کامل ترین دین الهی است، افزود: امروز در جای جای اطراف کشور ما گروهک هایی به نام اسلام، فجیع ترین کارها را انجام می دهند تا چهره اسلام را خشن معرفی کنند که اگر ریشه یابی کنیم دست قدرت های استکباری و صهیونیستی را پشت پرده آن می بینیم.

 شبستری به تربیت گروهک های افراطی توسط سرویس های اطلاعاتی استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: ایجاد تفرقه میان جهان اسلام و ایجاد تقابل میان کشورهای اسلامی از مهمترین اهداف دشمنان الهی است که بر اساس خط فکری انقلاب اسلامی و گفتمان ناب اسلامی این نقشه بر ملا شده ابتر ماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، عدم پایبندی به اشتراکات اسلامی را از مهمترین بزنگاه های تفرقه آفرین در میان جوامع اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: باید با حفظ وحدت و مودت در مقابل دسیسه های ضد الهی دشمنان اسلام ایستادگی نماییم.

وی با تاکید بر این که باید ریشه تفرقه ها و کدورت ها را بخشکانیم، اظهار داشت: متاسفانه در جای جای کره زمین گروه های افراطی علیه مسلمانان اقدام های فجیحی انجام می دهند و مدعیان حقوق بشر در عرصه بین المللی چشم ها و گوش های خود را بسته اند.

شبستری بابیان اینکه وحدت شیعه و سنی آغاز حرکت های بزرگی در جهان خواهد بود، ادامه داد: تفرقه بین مسلمانان و در برابر هم قرار دادن آن ها از نقشه های شوم دشمنان است، اما اسلام ناب به برکت انقلاب اسلامی به دنیا معرفی شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به تاکیدات علمای اسلامی بر حفظ اتحاد اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: جهان اسلام امروز تشنه وحدت و مودت اسلامی است و این مناسبت ها که به نام دهه ولایت نام گذاری شده، تنها بهانه هایی برای تحکیم امت اسلامی است تا جامعه ای پویا و متحد را به جهانیان عرضه نموده، الگوی موفقی از جامعه الهی باشیم.

وی با بیان این که دشمنان الهی سعی دارند تا وحدت و اتحاد اسلامی را از میان بردارند، بهنقش علما در تقویت وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: همواره باید سعی کنیم خود را از فضاهای تفرقه آفرین دور نگه داشته و در جهت اعتلا و ترویج دین ناب اسلام قدم برداریم

 شبستری در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: از تمام تلاش و همت اتحاد آفرینان جامعه اسلامی به ویژه جامعه المصطفی تقدیر و تشکر می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha