جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
درختواره فقهی

حوزه/«درختواره فقهی» یکی از بخش‌های سایت اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات است که برای دسترسی سریع و آسان به استفتائات مراجع عظام ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» خانم حائری شیرازی امروز با اعلام این خبر، عنوان کرد: اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات زیرمجموعه معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۷۰ به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی با آراء مراجع و رفع شبهات دینی بانوان تأسیس شده است.

رئیس اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات اظهار داشت: این اداره در راستای اهداف خود، متشکل از ۴ بخش «پاسخگویی»، «تربیت استاد پاسخگوی فقه و معارف»، «تدوین و تولید» و «سایت» است.

وی به بخش سایت این مجموعه اشاره کرد و افزود: سایت فقه و معارف اسلامی به نشانی http://www.pasokhbesoalat.ir یکی از زیرمجموعه‌های سایت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  است که شامل دو بخش «فقه» و «معارف اسلامی» است.

حائری شیرازی، «درختواره فقهی» را یکی از بخش‌های فقهی این سایت عنوان کرد و ادامه داد: هدف از این بخش، ایجاد دسترسی آسان مخاطبان و کاربران به آخرین نظرات مراجع به تفکیک موضوع در مدت زمان کوتاه است.

وی تصریح کرد: مطالب تمامی جزوات موسوعه فقهی به همان ترتیب دسته‌بندی مطالب جزوات موجود در این اداره به همراه استفتائات جدید مراجع عظام(مدظلهم‌العالی) و حکم مسائل مستحدثه در درختواره فقهی با تفکیک و نظم موضوعی و ریزموضوعات مرتبط در سه شاخه تنظیم شده است.

رئیس اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات یادآور شد: این درختواره شامل بیش از ۱۵ هزار پرسش تحقیقی استفتائی در مسائل مبتلابه و نظرات متفاوت مراجع است.

وی بیان داشت: پس از کلیک بر روی هر یک از موضوعات درختواره، عناوین سؤالات همراه با پاسخ ۱۴ مرجع تقلید نمایش می‌دهد.

حائری شیرازی اظهار داشت: کاربران می‌توانند با کلیک بر گزینه «تک مرجعی»، مرجع تقلید خود را انتخاب و پاسخ مرجع تقلید خود را درباره آن موضوع انتخابی دریافت کنند.

رئیس اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات یادآور شد: سایت اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات علاوه بر بخش‌های فقهی دارای بخش‌های معارف است که می‌تواند مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

جهت مشاهده سایت اداره پاسخ به سوالات دینی و شبهات جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) این پیوند را فعال کنید.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha