سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسابقات قرآن کریم

حوزه/ مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از اجرای طرح ملی «کرسی های تلاوت رضوی»، همزمان با ایام دهه ولایت، در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در رابطه با این خبر عنوان کرد: دومین دوره ملی کرسی تلاوت رضوی در دهه ولایت همزمان با ایام عید سعید غدیر و میلاد امام هادی(ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کرسی‌ها در برخی از استانهای کشور و در شهرهای مختلف به صورت نمادین برگزار می‌شود و در نظرداریم در آینده به صورت منظم این کرسی‌ها را در تمام استان‌های کشور برگزار کنیم.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که دستور دادند برای استماع قرآن جلساتی برگزار شود ما هم در نظر گرفتیم که این جلسات را با حضور قاریان و مستمعین به صورت ملی برگزار کنیم. آستان قدس رضوی پشتیبانی این برنامه‌ها را بر عهده دارد و با همکاری و حمایت نهادهای مردمی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کارهای اجرایی این برنامه‌ها را مردم در استان‌ها به صورت خود جوش انجام می دهند و دعوت نهایی از قاریان بین المللی بر عهده مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام میریان با اشاره به اسامی قاریان بین المللی و برجسته دعوت شده در این کرسی‌ها، گفت: اساتیدی همچون، سید مرتضی سادات فاطمی، حمیدرضا احمدی وفا، حمید شاکرنژاد، حامد علیزاده، سعید پرویزی، محمد مشمول، سعید بیژنی، قاسم مقدمی، مهدی تقی پور، محمد جواد کاشفی و استاد محمد جواد پناهی از جمله قاریان حضور یافته در این کرسی‌های تلاوت هستند.

وی، عنوان کرد: 13 کرسی در 12 استان از جمله آذربایجان شرقی، تهران، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندارن، مرکزی، هرمزگان و خراسان رضوی، تدارک دیده شده است که در این ایام برگزار می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: در این کرسی‌ها علاوه بر تلاوت آیاتی از قرآن مجید، مراسم پرچم گردانی و اهداء بسته‌های متبرک اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در آینده‌ای نه چندان دور این طرح را گسترش دهیم، افزود: با عنایات ویژه علی بن موسی الرضا(ع) در نظر داریم این طرح را در تمام شهرهای کشورمان، حداقل ماهی یک بار اجرایی کنیم تا تمام مردم اقصی نقاط کشورمان از فیوضات معنوی این طرح بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام میریان، ادامه داد: تعداد 13 ناظر به استان‌هایی که طرح یاد شده، در آن‌ها اجرا می‌شود اعزام ‌خواهند شد و طبق فرم‌های ارزیابی و نظارت که برای آنان طراحی شده است، به لحاظ کمی و کیفی، نقاط ضعف و قوت قاریان را بررسی می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: برای کسانی که به عنوان مستمع در این طرح حضور دارند نیز سامانه‌ای طراحی شده است که مخاطبان ضمن ثبت نام در این سامانه از امتیازات و مزایایی همچون، غذای متبرک، تشرف به بارگاه منور رضوی و زیارت سایر اماکن مقدسه که برای آنان تدارک دیده شده است، بهرهمند می‌شوند.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، در ادامه به سیستم انتخاب قاریان برتر، اشاره و ابراز کرد:  سطح اجرای قاریان به لحاظ استقبال عمومی، سطح رضایتمندی مخاطبان از تلاوت‌های آنان، نظم برگزاری اجراها و کیفیت تلاوت‌ها، در راستای ارتقاء سطح کیفی اجرای تلاوت ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای قاریان برتر، امتیازاتی همچون، اعزامهای بیشتر، تلاوت در حرم مطهر، حضور در مراسم غباروبی حرم مطهر رضوی و اعزامهای بین المللی قاریان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام میریان تصریح کرد: این کرسی‌ها با حضور قاریان بین المللی و ممتاز، قاریان محلی، نوجوانان و حافظان قرآن کریم در اماکنی همچون، مساجد، مصلی‌ها، گلزار شهدا و مراکز قرآنی بزرگ در سطح شهرها برگزار می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: نخستین کرسی 14 شهریورماه در استان قم برگزار شد و ۱۷ و 18 همین ماه در سایر استان‌ها برگزار می شود.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی در پایان گفت: نخستین دوره از طرح کرسی‌های تلاوت رضوی، همزمان با ایام دهه کرامت رضوی، در 19 استان برگزار شد که هماهنگی 10 استان به همت مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و 9 استان از سوی مرکز خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی در ویژه برنامه‌های زیر سایه خورشید برگزار شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha