جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مومنی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلبس ۳۰۰ طلبه این حوزه به لباس مقدس روحانیت، عنوان کرد: این لباس، لباس خدمت و تبلیغ دین است و باید در همه وقت نسبت به رسالت طلبگی اهتمام ورزید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی شامگاه غدیر در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: امسال سیزدهمین دوره طرح تلبس دائم طلاب با عنوان «ادیب» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح «ادیب» از ابتکارات حوزه علمیه اصفهان در سطح کشور بوده و به خوبی اجرا شده و برای شهرهای دیگر نظیر قم الگو برداری شده است، گفت: امسال بالغ بر 330 نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان به مدت سه هفته در کلاسهای آموزش‌های کاربردی و مورد نیاز شرکت کردهاند و امشب قریب به 300 نفر از آنها به دست آیت الله العظمی مظاهری معمم می شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا کلاسها و سرفصلهای آموزشی امور و مباحث مبتلی به مبلغان و روحانیان در جامعه باشد، اظهار کرد: طلاب و فضلای شرکت کننده در این طرح در یک دوره آموزشی یک ماهه موضوعاتی همچون «علوم و معارف قرآن»، «فقه کاربردی»، «احکام»، «مهارتهای کاربردی تبلیغ، اخلاق و تربیت دینی»، «علوم و معارف اعتقادی»، «علوم و معارف سیاسی» و «سواد رسانه» گذراندند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه برای پوشنده لباس مقدس روحانیت سه ویژگی مهم بیان شده است، عنوان کرد: این لباس، لباس خدمت و تبلیغ دین است و باید در همه وقت نسبت به رسالت طلبگی اهتمام ورزید.

وی لباس روحانیت را لباس علم عنوان و خاطر نشان کرد: روحانیون باید با بهره مندی از علم دین، نسبت به مسائل جامعه پاسخ دهند و  البته در کنار آن از ویژگی صبر نیز بهرهمند باشند. 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: روحانیون میبایست در تقوا و تدین زبانزد باشند به ویژه اینکه اعتماد مسلمانان را همچون گذشته با خود به همراه دارند و نباید بگذاریم سلب اعتماد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha