جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صریح و بی‌پرده

حوزه/ طلاب و فضلای حوزه علمیه می توانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در امور مختلف، صریح و بی‌پرده با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در میان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» طلاب و فضلای حوزه های علمیه می توانند دیدگاه‌های خود را در امور مختلف همچون

مدیریت حوزه

آموزش

پژوهش

تبلیغ

تهذیب

سیاست

معیشت و...

صریح و بی‌پرده با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در میان بگذارند.

 

خاطرنشان می شود: نظرات و دیدگاه های طلاب و فضلای حوزه بدون دخل و تصرف به مدیر حوزه های علمیه ارائه خواهد شد.

 

لطفا دیدگاه های خود را به نشانی الکترونیکی info@hawzahnews.ir و یا ذیل همین خبر ارسال بفرمایید.

 

نکته: نوشتن ایمیل و همینطور نام کامل هنگام ثبت نظر، ضرورت ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 0
    سلام
  • ت ر IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    ایت الله اعراقی باعرض سلام ادب خسته نباشی پیشنهاد اینجانب این است که چرا اموزش سطح عالی اینقدر امتحان دروس امسال ساده راحت میگیرند واساتید مصحح اوراق به راحتی نمره میدهند که خودم شاهدم بعضی طلاب نه درس نه بحث نه مطالعه ونمره 18-19 گرفته اند ایا در اینده طلبه ها بیسواد بار نمی ایندامیدوارم باتدبیر حصرتعالی این ضعف جبران بشه تا ولی عصر عج از حوزه رضایت داشته باشد.
  • سعید IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام به نظر میرسد حوزه علمیه در راستای امور پایان نامه ها هنوز به ان نقطه مطلوب نرسیده است. سوال اینست که آیا ایه الله اعرافی با چنین موضوعی موافق است یا خیر؟ اگر ایشان موافق نظر حقیر نیستند میتوانند دلیلش را بیان بفرمایند و اگر موافق هستند چه راهکارهایی را طراحی می نمایند. پیشنهادحقیر: 1-به نظر حقیر در مراحل مقدماتی پایان نامه ها از دانشگاهها الگو بگیریم در این صورت تسریع در تصویب پایان نامها صورت می پذیرد 2-طراحی و یا معرفی برخی ژورنالها برای موضوعات انتخابی جهت جلوگیری از تکراری بودن موضوعات 3-تفویض برخی از اختیارات به کارشناسان محترم امور پایان نامه ها 4-حذف کمسیونهای تصویب موضوع رساله ها و انتصاب یک نفر به عنوان مدیر هر یک رشته(چون باتوجه به تعطیلات حوزه از یک سو و جمع شدن اعضای کمسیون از سوی دیگر عملا روند تصویب و بررسی کند تر خواهد بود) 5-کمسیون تصویب ،جایگاهش را به عنوان کمسیون موظف کردن و معرفی اساتید برای راهنمایی و مشاور رساله روحانیون تعریف شود.(چون خیلی از موضوعات در حال تدوین ولی استاد راهنما و مشاور به سختی مهیا میشود با تشکر
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام متاسفانه اخباری از نگاههای دنیوی برخی طلاب کم و بیش به گوش میرسد که چهره طلبگی را خدشه دار کرده حت یبرخی طلاب مسول شده مشکلاتی دارند که از نوشتن ان معذوریم برای تهذیب طلاب خصوصا انهایی که هوای نفسشان طلبگی را وسیله قدرت کرده است چه برنامه ای دارید؟
  • کارمند IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام خدمت آیت الله اعرافی زید عزه با عرض خسته نباشید از وقتی شما به روی کار آمدید امید ما به کار در مرکز مدیریت بیشتر شد ولی بعد از اجرای تعدیل ها و این امور متاسفانه امیدمون به ناامیدی مبدل گردید بنده و امثال بنده مدت ها است که در این مرکز به خدمت مشغول هستیم ولی به جای اینکه به شعار امسال جامعه عمل پوشانده شود بیشتر ما بیکار تر شدیم الان هم که ساعتی هستیم آن هم با حقوق ناچیز بدون هیچگونه تضمین کاری خب معلومه راندمان کاری پایین میاد و خدایی نکرده شاید باشند افرادی که به دنبال ساعت پر کردن باشند از شما سوال می کنم با ماهی 1ونیم میلیون آنهم با قطع شدن شهریه و اقساطی که داریم و اجاره خانه و خرج بچه و زندگی و ... می توان زندگی کرد یعنی حوزه تمام مشکلات و بریز و بپاشش حل شده و فقط حقوق ما که قبلا پروژه ای بودیم اصراف بوده؟ یعنی زن و بچه ما باید از حقوق عادی شهروندی محروم باشند؟ الان که ساعتی شدیم شهریه هم قطع میشه تازه معلوم نیست بعد از این قرار داد که 3 ماهه هست بازهم قرار داد می بندیم یا نه و اگر نه وصل کردن دوباره شهریه مکافات خواهد بود. نمیدانم از کجای دردمان به شما بگویم چند خواهش دارم 1. حداقل کاری که می توانید بکنید این است که شخصی را به صورت نامعلوم مشخص کنید تا به عنوان کارمند ساعتی کار کند و بعد از ایشان سوال کنید بیشترین کار ها بر دوش ساعتی ها است یا رسمی ها و ... 2. امور مالی حقوقی هم که می دهد گویا از ارث پدریش می دهد و بخاطر امضای یک نامه که خودشان متنش را آماده کرده بودند یک هفته آنهم با پیگیری های هر روزه و شاید هر ساعته خود بنده طول کشید. 3. افزایش حقوق ساعتی اگر حقوق ساعتی همین باید باشد چطور در عید نوروز به بعضی از رسمی ها مبلغ 8 میلیون شامل حقوق خودشان که در کمترین صورت 2تومن است+ یک حقوق به عنوان عیدی+بن سفر به تعداد افراد خانواده نفری 300تومن+ بن خرید به تعداد افراد خانواده نفری فکر کنم 200تومن و ... که دیگر یادم نیست و این درحالی بود که به ما که پروژه ای بودیم حقوق بهمن 95 را هم نداده بودند. اگر می شود و می توانید حقوق رسمی ها را نیز کمتر کنید ببینید که چگونه داد همشون درمیاد ما چون ساعتی هستیم و کسی پشتمان نیست نمی توانیم تازه حرفی هم بزنیم امور مالی قرار داد را لغو می کند. من خود طلبه هستم ولی از وقتی به اینجا آمدم به اینکه چرا امام زمان اول سر بعضی از علما را خواهد زد ایمان آورده ام چرا که ... 4. خواهش می کنم یک روز جلسات و تصمیم گیری های کلان را رها کنید و یا کسی را مسئول کنید که واقعا از کارها کارشناسی کند بعضی ها کار نمی کنند بعضی ها پدرشان درمی آید کسی را میشناسم که 6 ماه است حقوق نگرفته است بعضی ها دیگر فسیل شده اند و یا اصلا بدرد نمیخورند ولی شده اند مسئول و بالا دستی فقط به دلیل اینکه پارتی داشته اند مگر جوزه هم جای پارتی بازی است؟ زیرآب زنی مد شده نمیتوانیم جم بخوریم از ترس زیرآب زنی ها خب اگر به این زیرآب زنی ها رسیدگی می شد کسی جرات نمی کرد اگر نظارت بود دیگر زیرآب زنی معنا نداشت . 5. هر ماه گزارش می دهیم ولی کسی نیست اصلا نگاهشون بکنه واقعا کسی البته به جز عده ای کم به فکر حوزه و پیشرفت نیستند این را قاطعانه می گویم. در پایان از اینکه مطالبم پراکنده و بی ادبانه بود عذر می خواهم و خواهشمندم بیشتر به فکر ساعتی ها باشید تا دعای ما بدرقه راحتان باشد. از سایت رسا هم تشکر می کنم و خواهش می کنم به رسالت خویش عمل کرده و مطالب حقیر را به خود مدیر تحویل دهند.
  • محمد صادق سجادی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    به نام خدا؛ با سلام و احترام؛ خواهشمند است برای تمدن اسلامی عملی فکر کنید. در این زمینه بنده حاضر هستم هر خدمتی از دست اینجانب بر آید دریغ نورزم. تمدن اسلامی در مکانیک، فیزیک، هنر، پزشکی هر چند مرکز نور به تازگی نرم افزار طب را تولید کرده ولی فقط جمع آوری کتب است. نظر اینجانب اجتهاد در این مسائل است. مثل زمان شیخ طوسی، بهائی. حرف برای گفتن بسیار است. خواهشمند است پیگیری جدی بفرمائید. اینجانب محمد صادق سجادی درس خارج و استاد دانشگاه در معارف و زبان تخصصی و مبانی کامپیوتر و 15 سال در مرکز نور مشغول بودم و الان در مشهد هستم. با تشکر فراوان؛ محمد صادق سجادی
  • رضایی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 0
    با سلام و عرض تسلیت ... جناب آقای اعرافی (زید عزه ) موارد و موضوعاتی است که احساس می شود با برطرف نمودن آنها حوزه روند عالی داشته باشد: 1-با برکناری مدیر استانی حوزه قم ، کدام یک از نواقص مرکز مدیریت حوزه قم برطرف شد؟ 2- حضرتعالی با این همه تعدد عنوان و شغل چه طور به وظایف محوله رسیدگی می نمایید؟ آیا در حوزه قحط الرجال می باشد ؟ 3- چه تدبیری اندیشه شده است ، طلبه ای بعد از بیست سال تحصیل در حوزه در مدارس استانی مشغول به تدریس یا پژوهش گردد؟ 4- خواهشن بومی سازی جلب اساتید برای شهرستانها را حذف نموده تا مقدمات پیشرفت طلاب فراهم گردد 5- بساط نهاد های موازی حوزوی را جمع کنید 6- معاونت تبلیغ حوزه یک معاونتی است که بودنش هیچ نفعی نداشته و نبودنش هم هیچ ضرری نخواهد داشت . همچنین امور بین الملل حوزه ؛ به جز اتلاف وقت و بیت المال کار خاصی انجام نمی دهند 7- همه ساله چند هزار نفر پذیرش حوزه می شوند ، آیا برای خروجی اینها فکری صورت می گیرد 8- و... بااحترام
  • براتی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام.بنده یکی از خدمتگزاران حوزه وسربازان بی ادعای روحانیت بوده وهستم ولی حسادتها و رقابتهای نا سالم نه تنها راهی برای خدمت برای بنده بتز نگذاشته بلکه به صورتهای مهتلف زیر فشار هستم و نمی گذارند شدای من به مسوولین برسد.
  • سید IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام بر حضرت آیت الله اعرافی دامت افاضاته در حوزه علمیه خصوصا مرکز مدیریت قم مشکلی که همه طلاب را به شدت آزار می دهد طولانی بودن رسیدگی به اموری است که طللاب برای انجام آن اقدام کرده اند. به عنوان مثال در مورد آمار و بررسی که برای بنده بیش از یک سال طول کشید تا آمار و بررسی لطف بفرمایند تا جواب بدهند و بعد تازه زمان صدور مدرک که بسیار طول کشید. و این را در بسیاری از قسمت های دیگر مرکز مدیریت میتوان دید .وجای تعجب است با اینکه نیروهای کار فراوانی در مرکز دیده میشود اما کار به کندی پیش میرود.الان نزدیک چند ماه است که برای تطبیق مدرک را داده ام با اینکه گفتند یک هفته ای جواب داده میشود اما الان با گذشت بیش از چند ماه پاسخی داده نشده است چون جلسه ای تشکیل داده نشده است. من خواهش میکنم که نسبت به این امر اقدام فرمایید . در ایام تبلیغ نباید کارهابه خاطر نبود یک نفر لنگ بماند تا ایام تبلیغ تمام شود . .(لطفا امانت داری کنید و این مطلب را به آقای اعرافی برسانید)
  • امیر IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    ای کاش حضوری جلسه ای تشکیل میشد و بی پرده با ایشان صحبت میکردم
  • احسان سردارآبادی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام عرض خسته نباشید و خدا قوت به حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزههای علمیه قم. اینجانب یکی از متعلمین شما در حوزه سطح سه سفیران هستم که خیلی ها میگن سفیرانی هستی یا حوزوی بله سفیرانی هستم مگه سفیرانی بودن جرم است مگه به نیت درد جامعه طلبه شدن و هدف اصلی تبلیغ بودن جرم است حاج آقای اعرافی چرا باید در حوزه این ذهنیت پیش بیاید که هر کس کتب مرسوم حوزه را نخواند حوزوی نیست یا بی سواد است چرا باید بعضی مسئولین که نمی دانم چه کسانی هستند به واحد های استخدامی نظامی همچون سپاه باید گوش زد کنند که اگه کسی از سفیران آمد استخدامش نکنید یا روی برگه بنویسند که سفیرانی پذیرش نمی کنیم مگه سفیرانی بودن که زاییده خوده حوزه می باشد جرم است و اگر جرم نیست چرا تکلیف این قشر مشخص نیست چرا کسی که در این عرصه راه یافته فقط باید در تبلیغ به روستا فکر کند و نداند که در این مسیری که قدم گذاشته قرار است به کجا برسد. حاج آقای اعرافی اگر من حوزوی هستم وبه من مدرک سطح سه سفیران داده می شود باید اعتبار مدرکم به اندازه اعتبار مدرک سطح سه حوزه باشد چرا برای افزایش اعتبار مدرک، من باید درس های خودم را تطبیق بزنم و وقتم را برای خواندن درس هایی که دوست ندارم تلف کنم. بله من توقع ندارم در رشته فقه اصول با نگاه تخصص اجتهادی به من نگاه کنند اما در خیلی جا ها که فقه اصول کاربردی ندارد نباید اعتبار مدرک من کمتر از آنجا باشد. حرف های گفتنی زیاد است کاش چند نشست عمومی هم با بچه های سفیرانی خود داشتید و به شهرستان ها هم اعلام می کردید تا نمایندگان خود را بفرستند که حداقل کمی با فضای سفیران و مشکلات ما از نزدیک و بدون تقطیع با خبر شوید. من این سخن را با تمام قوا می گویم مطمئن باشید به صورت کلی تاثیر گذاری مثبتی که بچه های سفیرانی شما در جامعه دارند و خواهند داشت بیشتر از افرادی هستند که قم را محلی برای ....
  • مهدی IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    1 0
    حضرت اقای اعرافی آنقدر دله ما پراست که اگر هزاران صفحه بنویسیم باز کم میآید پس آرزوی مرگ برای خود میکنم و آرزوی تعجیل در فرج امام زمان مان عج تا بلکه از این وضعیت راحت شویم ....وقتی ۱00 هزار تومان به یک طلبه شهریه میدهی که مطابق با یک کیلو نیم گوشت است ....آنوقت چی میخواهی بشم دید...