پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 425871
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
تصاویر/ آغاز دوره های آموزشی مدرسه تخصصی صادقین

حوزه/ با حضور اساتید و طلاب سال تحصیلی مرکز تفسیر صادقین(ع) همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر مرکز تخصصی تفسیر صادقین در ابتدا ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک ذی حجه در گزارشی اظهارداشت: این مرکز در سال ۹۵ فعالیت خود را با تشکیل یک کلاس آغاز کرد و هدف ما هم تربیت استادان قرآنی است.

حجت الاسلام  محمدمهدی کافی افزود: امسال نیز فعالیت این مرکز با سه کلاس ادامه خواهد یافت و بنای ما هم بر توسعه تدریجی و گام به گام بوده است از این رو در هر کلاس هم بیش از ۱۴ نفر پذیرش نمی شوند.

وی تصریح کرد: پژوهش محوری از سیاست های محوری این مرکز است همچنین از اختصاصات این مرکز ارایه سرفصل‌های تخصصی است که در سایر مراکز تخصصی در سطح سه ارایه می شود.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع) عنوان کرد: دروس فهم واژگان، حفظ قرآن و اعراب القرآن از جمله سه درس در این مرکز است که با عنایت ویژه مورد توجه قرار دارد البته مراد از فهم واژگان مرور کلی تمامی واژه های قرآن کریم در طول تحصیل همراه با توضیح مختصری از آن است.

وی با بیان اینکه همچنین طلاب در طول سه سال باید جزء یک، ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم را حفظ کنند به دیگر ویژگی های دروس این مرکز اشاره و بیان کرد: تمرکز بر تفسیر مجمع‌البیان از دیگر ویژگی‌های این مرکز تفسیری است و تلاش هم شده تا دروس تا حد ممکن به عربی ارایه شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید این مرکز، از ۵۰ نفر آزمون و مصاحبه گرفته شد که از این تعداد، ۲۳ نفر موفق به ورود در مرکز تخصصی تفسیر که در سطح سه پذیرش دارد شدند.

حجت الاسلام کافی با بیان اینکه پذیرش طلبه در این مرکز در سطح سه علوم قرآنی و تفسیر انجام می‌شود،  خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی کار خود را از اسفندماه سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و تاکنون ۳۰ جلسه با موضوع اعراب‌القرآن برگزار شده است.

وی بیان داشت: مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) هماهنگ با سرفصل‌های تدوین شده در حوزه علمیه به فعالیت علمی مشغول است که طلاب آن معمولا از پایه‌های خارج یا ۹ و ۱۰ هستند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع) ادامه داد: تفسیر ترتیبی، موضوعی، علوم قرآن در سطوح مختلف، بلاغت کاربردی، مبانی تفسیر و روش شناسی تفسیر از جمله دروس و واحدهای درسی این مرکز است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha