دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اردوهای جهادی

حوزه/ روحانی شاعر یزدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اردوهای جهادی، گفت: ایشان این اردوها را فرصتی برای آشنایی با دردهای جامعه می‌دانند و جوانان با حضور در این اردوها و نشست و همراهی با محرومین جامعه، دغدغه حل معضلات این محرومین را پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام قاسم اردکانی، صبح امروز در سلسله جلسات بررسی مبانی مدیریت عاشورایی که هم‌زمان با دهه اول محرم و به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مبانی این نوع مدیریت دغدغه مند بودن است، گفت: امام حسین (ع) با مشاهده اینکه فردی بر جامعه اسلامی حکومت می‌کند که حتی ظواهر اسلامی را هم رعایت نکرده و دین پیامبر را تهدید می کند و جامعه رو به انحراف است دست به قیام می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) همواره بر روی لزوم دغدغه مند بودن مسلمین نسبت به انحرافات و معضلات جامعه اسلامی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: قیام ایشان از روی دردی بود که برای اصلاح جامعه داشتند.

این کارشناس مذهبی، بی‌دردی و بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به مشکلات، معضلات و انحرافات جامعه را عامل به تباهی کشیده شدن جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: انسان دغدغه مند همواره به دنبال اثرگذاری و پیشرفت است و سختی‌ها و کاستی‌ها موجب نمی‌شود از هدفش دست بردارد.

روحانی شاعر یزدی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اردوهای جهادی، اظهار داشت: ایشان این اردوها را فرصتی برای آشنایی با دردهای جامعه می‌دانند و دانشجویان و جوانان با حضور در این اردوها و نشست و همراهی با محرومین جامعه، دغدغه حل معضلات این محرومین را پیدا می‌کنند و در آینده به‌عنوان نیروهای اجرایی و تصمیم‌گیرنده نسبت به مشکلات آن‌ها حساس خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) همواره سعی داشتند تا این دغدغه مندی را به دیگران نیز منتقل کنند و آن‌ها را نسبت به انحرافاتی که گریبان گیر جامعه مسلمین شده بود آگاه کنند، تصریح کرد: آگاهی نسبت به اوضاع زمانه و بصیرت از ملزومات داشتن دغدغه اصلاح جامعه  است.

روحانی شاعر یزدی با بیان اینکه همه اصحاب امام حسین (ع) حتی کودکان حاضر در حماسه کربلا، شخصیت‌هایی بودند که درد دین داشته و دغدغه مند بودند، اضافه کرد: در دوره‌ای که دشمن با همه توانش به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی و ایجاد انحراف در اعتقادات مردم است، مسئولین جامعه و همه‌ی نیروهای انقلابی باید فراتر از برنامه و دستورالعمل‌ها و وظایف خود تلاش کنند و نسبت به مشکلات مختلف جامعه بی تفاوت نباشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha