شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم طرح همه پرسی و استقلال کردستان را تحقق ایجاد یک اسراییل دیگر در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بابیان این که همزمان با درهم پیچیده شدن طومار سیاه داعش در کردستان عراق، توطئه‏ای سازمان یافته و سابقه دار شکل گرفته و در حال اجراست، گفت: این همهپرسی توطئهای است که با حمایت اسرائیل و آمریکا و برخی از مزدوران دیگر که در آینده نمایان  خواهد شد.
وی افزود: همه پرسی کردستان خبر از نقشه شوم دیگری در جهان اسلام می دهد این ها می خواهند در دل یک منطقه اسلامی یک اسرائیل دیگری را به نام اقوامی به وجود بیاورند تا بیثباتی و نا امنی دیگری را به منطقه تحمیل کنند.
امام جمعه قم تصریح کرد: کردهای غیور و مسلمان نباید اجازه دهند که اسرائیل غاصب با نام آنها چنین توطئه‏ای را سامان بدهد همچنین کشورهای همسایه عراق باید با قدرت در برابر این نقشه شوم بایستند چرا که اگر این فتنه سر بگیرد آتش آن دامان همه منطقه را فرا میگیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه محرم و سوگواری سید الشهداء گفت:دانش آموزان با صدای زنگ و لبیک امام حسین(ع) در کلاس ها حاضر شدند تا هم معلمان حسینی درس بدهند و دانش آموزان حسینی درس بخوانند.
وی بیان کرد:امید است این تقارن موجب گردد مدارس محل تربیت افرادی باشد که در عرصه دفاع و فرهنگ عاشورایی تفکر کنند و در تراز کربلای حسینی قدم بردارند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: آموزش و پرورش نیز در روزی که به نام حضرت قاسم (ع) مزین بود دانش آموزان را به حرم آوردند و ضمن عزاداری، درس‏هایی از مکتب اسلام را به آن ها فرا دادند.
وی افزود: این روزها ملت ایران در پرتو حماسه حسینی از یکی از مدافعین حرم به نام شهید حججی تجلیل شایسته ای کردند رهبرمعظم انقلاب این شهید را حجت خداوند در برابر چشم همگان دانستند که پس از عمر کوتاه خویش شایسته عطیه الهی یعنی شهادت شد .
امام جمعه قم تصریح کرد: همچنین معظم له شهید حججی را یکی از رویشهای انقلاب دانستند که این شهید تا سالها الگوی جوانهای ما خواهد بود همانند شهید فهمیده و بالازاده از شهیدان نوجوان که راه و یاد و نام این شهیدان هرگز از سینه ها محو نخواهد شد.
وی در خصوص حماسه کربلای حسینی نیز گفت: کربلا حادثه ای است که بیش از هر بار دیگر نیاز به بازخوانی آن داریم تا خط زندگی و حرکت خود را بر اساس آن تنظم کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: در واقعه کربلاء هر کاری که سید الشهداء انجام داد برای این بود که الگو و ماندگار برای همه رهپویان شود برای همین است که می گوئیم واقعه کربلاء یک قطعه تاریخی نیست که دیگران بخواهند آن را مطالعه کنند بلکه ترسیم یک راه و مهندسی یک جاده فراروی همه انسان ها می باشد تا عزت مند زندگی کنند.
وی گفت:به واسطه اهمیت عاشوراست که حتی گاندی غیر مسلمان برای اقتدار و عزت ملت هند از عاشورا درس مقاومت گرفت و در برابر امپراطوری بریتانیا پیروز شد.
امام جمعه قم بیان کرد:داستان سالار شهیدان درس بزرگی به ما داد اینکه که هر گاه که دیدی یک هویت و جبهه یزیدی تشکیل شده یک جبهه حسینی را برای مقابله با آن تشکیل دهید.
وی عنوان کرد:نکته دیگر این بود امام با همان گروه اندک تا آخر ایستاد و تسیلم نشد چرا که غلبه گروه قلیل در برابر دشمن را غلبه راه و هدف قرار داد و نه غلبه ای که از جسم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد:اگر سید الشهداء تا آخر قیام بر سر نیزه و در دیر راهب مسیحی و بزم یزید فاسد قرآن تلاوت می کند برای این است که بگوید از قرآن جدا نشوید و قرآن در سراسر زندگیتان حضور کارگشا داشته باشد و همچون شهدای راه خدا قرآنی زندگی کنید و قرآنی بمیرید.
وی گفت:همچنین هفته دفاع مقدس نیز یادآور مردانی است که با حماسه حسینی افتخار آفریدند روز گذشته رهبری در پیام خود برای غبار روبی از مقبره شهیدان متواضعانه از رشادتهای شهیدان یاد میکند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد:اگر در روز عاشورا جسم ها تکه تکه شد درس آزادگی و غیرت را برای ما داشت اینکه نگذارید نوامیس شما تحت هجوم بیگانگان قرار بگیرد امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید همچنین عاشورا درس تحمل مصیبت را نیز به انسان ها یاد می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha