پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدالشهدا

حوزه/ امام جماعت مسجد جامع زین العابدین(ع) چابهار گفت: ماه محرم و عاشورای حسینی یادگار فداکاری امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، زینب(س) و شهدای کربلاست که با خون خود و فرزندان طفل و نوجوان خود اسلام را زنده نگاه داشتنند و جلو باطل و نفاق سرخم نکردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، مولوی عبدالرحمان ترنج زر، در مسجد جامع زین العابدین (ع )چابهار، با بیان این که عاشورای حسینی ایصال ثواب برای سالارشهیدان امام حسین (ع)و شهدای کربلا است، گفت:   ماه ذی الحجه و خود حج یادگار فداکاری حضرت ابراهیم (ع)، اسماعیل(ع) و هاجر است و خداوند قدمگاه آنان را متبرک و شعائرالله قرار داده است.

امام جماعت مسجد جامع زین العابدین(ع) چابهار ادامه داد: ماه محرم و عاشورای حسینی یادگاری فداکاری حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس(ع)، زینب(س) و شهدای کربلا است که با خون خود و فرزندان طفل و نوجوان  خود اسلام را زنده نگاه داشتنند و جلو باطل و نفاق سرخم نکردند.

وی ادامه داد: شهدا زنده اند و  نزد اهل سنت خواندن قرآن، ذبح گاو و گوسفند و دادن طعام برای ایصال ثواب ارواح طیبه شهدای کربلا از قدیم بوده و هست.

مولوی عبدالرحمان ترنج زر تصریح کرد: بیان فضائل و فداکاری و مظلومیت و شهادت مظلومانه آنان، اشک ریختن در محبت آنان و ادامه دادن راه آنها علامت ایمان و محبت به آل نبی (ص) است.

امام جماعت مسجد جامع زین العابدین(ع) چابهار افزود: وهابیان و یزیدیان از تعریف امام حسین و شهدای کربلا خوششان نمی آید و آن بدعت و حرام می دانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha