پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: افول غيرت ديني و كوتاهي خواص، از جمله عوامل قيام امام حسين(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازي نيا در جلسه اخلاق نبوي مدرسه حضرت بقيه الله(عج) مشهد با اشاره به عوامل پيدايش حادثه عاشورا، اين واقعه عظيم را داراي ابعاد عرفاني و معرفتي دانست و گفت: شهادت در راه خدا كمالي است كه بالاتر از آن مقامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شناخت علل و عوامل حادثه عاشورا منوط به تحليل مناسب از نيم قرن پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام می باشد، تشریح کرد: كنار گذاشتن وصاياي پيامبر اكرم(ص)، رنگ باختن معنويات در جامعه اسلامي، افول غيرت ديني و كوتاهي خواص، از جمله عوامل قيام امام حسين(ع) است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به كوتاهي خواص در جريان حادثه عاشورا، خاطرنشان کرد: خط كش صحيح در مسير حركت و پيشرفت جامعه، ولايت فقيه و تبعيت از ايشان است.

غیرت دینی، لازمه هر مسلمان است

حجت الاسلام فرازي نيا در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه انس با قرآن و اهل بيت(ع)، لازمه برنامه روزانه طلاب می باشد، ابراز کرد: براي هر مسلمان لازم است ضمن داشتن غيرت ديني، خود را موظف به دين‌داني، دين‌داري و دين‌باني بداند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha