پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بطحائیان

حوزه/ حجت الاسلام بطحائیان گفت: لباس مقدس روحانیت نماد دین و اسلام است، از این رو باید متخلق به اخلاق اسلامی باشد و همچنین ظاهری آراسته و طلبگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان، مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان، صبح امروز در جمع متقاضیان دوره آشنایی با وظایف روحانیت حوزه علمیه همدان گفت: علم، اخلاق، بصیرت، آمادگی جسمی و مهارت های تبلیغی شرایط عمومی ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت است.

وی تصریح کرد: مبلغان باید مسایل مورد نیاز مکان تبلیغی خود را به بهترین نوع فرا بگیرد، برای مثال روحانی که در مسجد بازار نماز جماعت اقامه می کند باید با احکام معاملات مانوس باشد.

حجت الاسلام بطحائیان گفت: لباس مقدس روحانیت نماد دین و اسلام است، از این رو باید متخلق به اخلاق اسلامی باشد و همچنین ظاهری آراسته و طلبگی داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه درختی پر ثمر است که طلاب علوم دینی میوه های این درخت به شمار می رود و طلاب باید زمانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند باید به مقامی برسد که در جامعه ثمری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ظاهر طلبه، حضور در اماکن مختلف، دارایی و مخارج زندگی، رفتار های ظاهری طلبه، عنوان و مدرک تحصیلی، و نحوه برخورد با بانوان در محیط تبلیغی از گزینه های مهم تعریف زی طلبگی به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان ادامه داد: طلاب علوم دینی نباید در هر مکانی حاضر شوند، برای مثال حضور طلاب در عروسی هایی که مسایل شرعی در آنها رعایت نمی شود مناسب زی طلبگی نیست.

وی در پایان افزود: مردم برای به لباس مقدس روحانیت احترام خاصی قایل می شوند، از این رو روحانیان نباید بدون لباس روحانیت در جامعه حاضر شوند مگر در زمان اضطرار.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha