جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه ترویج خیرات باید به عنوان یک فرهنگ عمومی دنبال شود، گفت: معنویت کار خیرین و واقفین باید از نظر تبلیغی در سطح جامعه ترویج شود تا دیگران نیز به سمت این کارها سوق یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در ششمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور که به میزبانی شورای خیرین و واقفین آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن جلسات امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه وقایع کربلا در هیچ جای تاریخ سابقه ندارد، تصریح کرد: مدیریتی که اهل بیت(ع) در دوران اسارت نشان دادند نقشه‌های دشمن را بدون تاثیر کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: افرادی که به دنبال ریشه‌کن کردن آموزه‌های اهل بیت(ع) بودند هر کاری که می‌توانستند را انجام دادند تا نور الهی را خاموش کنند اما نمی‌دانستند زمانی که خداوند از جریانی حمایت کند عالم هم جمع شوند نمی‌توانند مقابل خواست الهی ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه با زنده نگه‌داشتن عاشورا از تکرار آن جلوگیری شده است، تصریح کرد: آموزه‌های عاشورا همچنان باید در جامعه زنده نگه‌داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خیرین و واقفین باید نسبت به جلب رضایت خداوند متعال و ایمان به وعده الهی اهتمام جدی داشته باشند تا کار آنها نتیجه‌بخش باشد؛ داشتن نگاه توحیدی و ولایی نیز در کارهای خیر باید مورد توجه قرار گیرد چرا که انسان خیر پاداش خود را در دنیا و آخرت برداشت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دو نگاه قرآنی و غیرقرآنی نسبت به کارهای خیر در جامعه وجود دارد، عنوان کرد: در نگاه غیر قرآنی وقتی فردی با تفکر اشتباه خود انتصاب اموال دنیایی به خداوند متعال را نفی کند در حقیقت این فرد در یکی از امتحانات بزرگ الهی شکست خورده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ترویج خیرات باید به عنوان یک فرهنگ عمومی دنبال شود، گفت: معنویت کار خیرین و واقفین باید از نظر تبلیغی در سطح جامعه ترویج شود تا دیگران نیز به سمت این کارها سوق یابند.

وی از وضعیت کنونی کشورهای مختلف در دنیا یاد کرد و گفت: در شرایط کنونی دو جبهه خیر و شر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و رزمندگان هر دو جبهه با اعتقادات خود در میدان حضور دارند، اکنون باید خداوند متعال را شکر کنیم که در جبهه‌ای هستیم که اهل بیت(ع) به این جبهه نگاه ویژه دارند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha