سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله قرحی در همدان

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران گفت: در روایت آمده است که کسانی که متقی شده اند در دنیا و اخرت سیادت دارند و این مساله راه رسیدن به سعادت است و کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشته اند حب به دنیا فریبشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله روح الله قرهی، شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهیمت ولایت مداری، اظهار داشت: ولایت مداری شرط نخست در مسیر عبودیت است.

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران با اشاره به این که پیام مهم عاشورا برای همه انسان ها آزادی و آزادگی است، تصریح کرد: در زمان انقلاب همه مردم به یک امت واحده مبدل شده بودند و همگرایی مردم سبب شد که تمام کاستی ها ار بین برود

استاد درس خارج حوزه علمیه تهران بیان داشت: در زمانی امام بر حق ظهور می کند که جامعه یک دست و هماهنگ برای ظهور آماده باشد در غیر این صورت که مردم آمادگی را در خود ایجاد نکنند کار ظهور به تعویق می افتد.

وی با بیان این که برخی افراد از پست و مقام خود می ترسند و با خواری و گرفتاری به دنبال حفظ جایگاه سیاسی و اجتماعی خود هستند و در آماده سازی جامعه برای ظهور کوتاهی می کنند، گفت: در روایت آمده است که کسانی که متقی شده اند در دنیا و اخرت سیادت دارند و این مساله راه رسیدن به سعادت است و کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشته اند حب به دنیا فریبشان داد.

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران در پایان گفت: حب جاه، مقام، جایگاه و منزلت بسیاری از افراد را از میدان به در می کند و این که حضرت عباس(ع) دارای ویژگی های بزرگی است به دلیل معرفت و شناخت ایشان از امامت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha