پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ مدرسه علمیه صدوقی واحد پنج به همت اساتید، کادر و طلاب عزیز در راستای تمدن سازی اسلامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عمل کرده و قدم برداشته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رفیعی صبح امروز در مراسم رونمایی از منشور تربیت طلبه عصر انقلاب اسلامی مدرسه علمیه شهید صدوقی واحد پنج که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری با جوانان در سال 1377 بیان داشتند: «در هنگامی که امام مبارزه را شروع کردند من نمی توانم بگویم مثلا در سال های 41 و 42 ایشان کادرهای لازم را داشتند؛ لکن ایشان کادرسازی می کردند. ایشان فردی جاافتاده در حوزه علمیه قم بوده و اطراف ایشان را جمعی از جوانان لایق احاطه کرده بودند؛ با قشرهای گوناگون ارتباط داشتند؛ اما امام با پیام های خود انسان ها را تربیت می کردند؛ هم تربیت فکری؛ هم تربیت روحی و اخلاقی».

وی ابراز داشت: این مدرسه علمیه به همت اساتید، کادر و طلاب عزیز در راستای تمدن سازی اسلامی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عمل کرده و قدم برداشته است؛ تمدن سازی نیز مبتنی بر دو رکن «تربیت نیرو» و «تولید علم» است و تمام تلاش در این مدرسه علمیه آن بوده که بر اساس این هدف و پیرامون چهار مؤلفه «تقوا»، «علم»، «بصیرت» و «کارآمدی» فعالیت نماید.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی واحد پنج خاطرنشان ساخت: برگزاری هفت دوره علمی تابستانه، برگزاری چهار همایش علمی و تربیتی والدین و خانواده طلاب، برگزاری چند دوره جشنواره های مختلف، شرکت در المپیادهای مختلف، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، راه اندازی کتابخانه، تأسیس دوفصلنامه علمی و پژوهشی، برگزاری هفت اردوی زیارتی و معرفتی به جنوب کشور، برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با مراجع عظام تقلید و بهره مندی از دروس اخلاق، برگزاری دوره های مهارت های تبلیغی، تشکیل هفت گروه تبلیغی و اعزام به مناطق محروم، تربیت کادر، تربیت طلاب نخبه علمی و پژوهشی، تربیت 12 مدیر پایه، تربیت استاد در مباحث گوناگون، راه اندازی فعالیت های فرهنگی، معرفتی و بصیرتی در قم و سایر استان ها، برگزاری دوره های معرفتی و بصیرتی برای مسئولان حلقات صالحین، حضور فعال و مؤثر در تمام صحنه های انقلاب و ... بخشی از فعالیت های این مدرسه در سال های اخیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره آیت الله اعرافی بیان داشتند: «وقع الحق فی محله/ حق در محل خود واقع شد» و ما خرسندیم که امروز در خدمت این شخصیت علمی حوزه های علمیه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha