جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ مهمترین هدف در اربعین باید توجه به مسائل شرعی و توجه دادن زائرئن به مسائل دینی، شرعی، اخلاقی و فرهنگی و احیاء مبانی معرفتی و اهداف کربلا باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار اعضای ستاد موکب حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: این موکب از جمله موکب هایی است که منقش به نام و عنوان  بانوی کریمه اهل بیت است و همین مسئله دارای برکاتی اس، از جمله این آثار احیاء شعائر الهی و تبلیغ دین و در عین حال خدمت،افتخار و عزت برای مردم  شهر قم  و عزادارن حسینی است.

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به جایگاه گریه و اشک در مظلومیت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: کسی که قطره اشکی برای امام حسین(ع) بریزد، سه برکت برای او به همراه خواه داشت، اول خود امام به او نگاه می کند، دوم حضرت ابی عبد الله(ع) برای آن فرد گریه کننده استغفار می کند و برکت سومش این است که امام سوم شیعیان(ع) به جدش و پدر، مادر و برادر بزگوراش می فرماید« شما برای گریه کننده من  استغفار کنید، آنها این عمل را انجام خواهند داد».

عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه فعالیت برای احیاء امر و پاسداشت شعائر الهی و امام حسین(ع) از با ارزش ترین خدمات است، اظهار داشت:ازخصوصیات مهم موکب حضرت فاطمه معصوم(س)، محوری بودن سه عنوان حضرت فاطمه معصومه(س)، شهر کریمه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) است و همین می تواند جایگاه و مسئولیت موکب داری را برای ترویج دین سنگین ترکند.

این استاد حوزه با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در این موکب داری اختصاص نداشتن به شهر خاصی است، افزود: این اختصاص نداشتن نشانه اهمیت به زائر است؛ آنچه مهم است زائر بودن حضرت ابی عبد الله و حضور در اربعین است؛ حالا چه فرقی می کند زائر از کدام شهر باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید براینکه نباید در موکب داری تنها به پذیرایی صرف بسنده کرد: اظهار داشت: اربعین ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ دین، احیاء شعائر الهی و استفاده ازاین ایام برای توجه دادن به زائرین به اهمیت ظرفیت اربعین است. اگربتوانیم زائرین را به اهمیت مسائل فرهنگی و اربعین توجه دهیم، آشنا کنیم و حقیقت دین را به آنها بیاموزیم، کار بزرگی کرده ایم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) براستفاده از ظرفیت اربعین برای احیاء مسائل فرهنگی و ارزش های اخلاقی مانند امر به معروف و نهی از منکر و دیگر شعائر الهی تاکیدکرد و گفت:احیاء دین و فرهنگ اسلام ناب مسئله مهمی است به همین دلیل نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه ظاهرا تعدد موکب در شهر قم مسائلی را ایجاد کرده و افکار را ملتهب نموده افزود:مهمترین هدف باید توجه به مسائل شرعی و توجه دادن زائرین به مسائل دینی، شرعی و اخلاقی و فرهنگی و احیاء مبانی معرفتی و اهداف کربلا باشد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha