جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب های عاشورایی اهواز

حوزه/ مستند پایتخت موکب‌ها با هدف معرفی یکی دیگر از زیبایی‌های پدیده‌ اربعین در استان خوزستان، توسط شبکه رسانه‌ای صف وابسته به مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز تهیه و تولید شد.

حجت الاسلام میلاد امینی موحد، از فعالان فرهنگی کلان‌شهر اهواز و کارگردان مستند پایتخت موکب‌ها، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تأکید بر جایگاه ویژه‌ حماسه اربعین در تعمیق باورهای دینی و شعائر مذهبی، اظهارداشت: این مستند به مدت ۳۰ دقیقه موکب‌هایی را نمایش می‌دهد که در دو ماه محرم و صفر در شهر اهواز برپا شده و اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین قطب‌های فرهنگی در کلان‌شهر اهواز به‌حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: در مستند پایتخت موکب‌ها نشان داده می‌شود که موکب‌های شهر اهواز رسالت خود را از صرف پذیرایی و توزیع نذورات فراتر دانسته و با برگزاری مجالس سخنرانی، روضه و شعرخوانی به تعمیق معارف و باورهای شیعی می‌پردازند.

کارگردان مستند پایتخت موکب‌ها، افزود: این موکب‌ها نه تنها لوگوی ادارات و سازمان‌های دولتی را به دوش نمی‌کشند که خود با افتخار هزینه‌‌های کلان تجهیز محل و پذیرایی از عزاداران حسینی را به عهده گرفته‌اند.

حجت الاسلام امینی موحد، با اشاره به موضوع این مستند، گفت: در مستند پایتخت موکب‌ها، به این موضوع پرداخته می‌شود که موکب‌های سطح شهر اهواز از عشایر خونگرم عرب تا عشایر غیور بختیاری را با شعار «حب الحسین یجمعنا» و با لباس «خادمی سیدالشهدا» یک رنگ و یکدست کرده است.

این فعال عرصه فرهنگی، از برگزاری آیین رونمایی این مستند خبر داد و خاطرنشان کرد: چهارشنبه ۱۰  آبان ماه جاری در مؤسسه عصر ظهور(عج) اهواز برگزار و إن شاءالله پس از برگزاری آئین رونمایی، از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، مستند «پایتخت موکب‌ها» به کارگردانی حجت الاسلام میلاد امینی موحد و تهیه‌کنندگی اسماعیل معنوی  توسط شبکه رسانه‌ای صف تهیه و تولید شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha