جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حماسه اربعین حسینی را نشانه‌ای از تحقق پیروزی حزب‌الله دانست و گفت: حضور ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حسینی جلوه‌ای از قدرت موج بیداری اسلامی است که دشمن چشم دیدن این حماسه را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسن رحیم‌پور ازغدی شب گذشته در جمع زائران اربعین حسینی در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، با اشاره به این که شیعیان عراق در زمان صدام و آمریکایی‌ها مظلوم و مستضعف بودند، اظهار کرد: امام حسین(علیه‌السلام) بود که بعد از هشت سال جنگ و صدها هزار قربانی توانست میان ایران و عراق این محبت و علاقه را ایجاد کند.

وی با تاکید بر این که مردم عراق در طول سال برای هزینه‌های اربعین حسینی پس‌انداز می‌کنند، اضافه کرد: خادمی زائران امام حسین علیه‌السلام یک افتخار بزرگ برای آنهاست، این مردم کم‌نظیر بوده و به نظر بنده در این مورد از ملت ایران نیز مهمان‌پذیرتر و فداکارتر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جنگ هشت ساله به عنوان جنگی جهانی نام برد و ادامه داد: جنگ‌های اخیر در سوریه،‌ عراق و یمن نیز ادامه همان فتنه‌های قبلی دشمن است اما اکنون سوریه و عراق آزاد شده است و انقلاب به نام امام حسین علیه‌السلام و اهل بیت(ع) فتنه داعش را از بین برده است.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن همچنان در حال شکست خوردن است، عنوان کرد: هر چند اکنون موضوع جداسازی کردستان دیگر در میان مردم مطرح نیست و بسیاری از اقدامات برای سرنگونی این فتنه انجام شده اما همچنان این خطر باقی مانده است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه شیعه در حزب حق و به صورت منسجم عمل می‌کند، تصریح کرد: این افراد در هیچ گروه سیاسی که به دنبال منافع شخصی باشند حضور ندارند چرا که علاقه‌مند به قدرت و ثروت نیستند.

وی دوست داشتن دوستان خداوند و دشمنی با دشمنان خداوند را یکی از نشانه‌های ایمان برشمرد و ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که فرد اخلاق‌مدار به همگان عشق می‌ورزد و با هیچ فردی مشکل ندارد در حالی که اگر فردی تابع حق و اخلاق باشد نمی‌تواند نسبت به ظلم و ضداخلاق بی‌توجه باشد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با تاکید بر این که پیروان حقیقی حسین علیه‌السلام نباید هیچ ارتباطی با دشمن شیعه و اسلام داشته باشند، مطرح کرد: افرادی که با دشمنان اسلام و شیعه مشکلی ندارند، اگر در روز عاشورا نیز حضور داشتند، نسبت به شهادت امام حسین علیه‌السلام بی‌تفاوت بودند و با دشمنان ایشان کاری نداشتند.

وی با بیان اینکه اکنون در عراق، یمن، سوریه و برخی دیگر از کشورها ایران بر استکبار جهانی غالب شده، اظهار کرد: یمن حیاط خلوت آمریکا و سعود بود، اما اکنون یمنی‌ها موشک‌های خود را با هدف ریاض شلیک کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی حماسه اربعین حسینی را نشانه‌ای از تحقق پیروزی حزب‌الله دانست و اضافه کرد: حضور ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حسینی جلوه‌ای از قدرت موج بیداری اسلامی است که دشمن چشم دیدن این حماسه را ندارد.

وی ادامه داد: شیعه حراف نیست چرا که سکوت و مدیریت زبان بر شیعیان تاکید شده؛‌ اگر فردی حراف است، آموزش سکوت ندیده و بدون اخلاق حرف می‌زند و می‌نویسند و در فضای مجازی نیز بدون توجه به حقوق دیگران به انتشار پیام‌های نادرست اقدام می‌کند از شیعیان و مؤمنان نیست.

این استاد برجسته دانشگاه با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون تقوای خداوند متعال به آرامش نمی‌رسد، اظهار کرد: برخی در حوزه سیاست از شورای شهر شروع می‌کنند و بعد از سال‌ها وزیر و رئیس می‌شوند اما در نهایت به علت نداشتن تقوا و ایمان نمی‌توانند به آرامش برسند؛ چرا که طمع آنها پایانی نخواهد داشت این موضوع در مورد حوزویان و دیگر اقشار جامعه نیز مطرح است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha