جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده

حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده گفت: امام حسین(ع) جان خود را در مقابل ظلم فدا کرد تا امروز ما اسلام بنی امیه که به معنای امروزی می شود اسلام آمریکایی را از اسلام حقیقی علوی تشخیص دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عندلیب زاده، امروز در مراسم عزاداری مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم زمان خود قیام کرد.

وی تصریح کرد: تصمیم امام حسین(ع) در مبارزه با یزید هیچ ارتباطی با دعوت کوفیان نداشت، امام حسین(ع) در گام نخست بیعت با یزید که منشأ ظلم بود را نپذیرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده ادامه داد: امام حسین(ع) کوفیان را برای احیای معارف دینی دعوت به قیام کرد، زیرا در آن زمان بدعت ها رو به افزایش بود و سنت های الهی خاموش مانده بود.

وی در ادامه افزود: وظیفه مسلمانان این است که نگذارند نشانه های دین در جامعه از بین برود و پاسداری از سنت های نبوی و ایجاد عدل در جامعه اصلی ترین وظیفه مومنان است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمانی که مساله دفاع دین به میان بیاید، سکوت برای مسلمان جایز نیست. امام حسین(ع) می دانست که با گفتن حقیقت جانش به خطر می افتد ولی در راه دین الهی قیام کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) جان خود را در مقابل ظلم فدا کرد تا امروز ما اسلام بنی امیه که به معنای امروزی می شود اسلام آمریکایی را از اسلام حقیقی علوی تشخیص دهیم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در حال حاضر شعائر حسینی از جنبه مختلف اعم از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی ضربه می بیند، مقابله با این موضوع وظیفه اصلی طلاب و روحانیون است.

وی در پایان گفت: تجمع میلیونی راهپیمایی اربعین احیای اسلام، شیعه و قرآن کریم است، این پیاده روی ها، زیارت های و مجالس عزاداری حسینی زنده کننده شعائر الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha