جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پور آرین

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین گفت: آمران به معروف در خط مقدم حمایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام مهدی پورآرین در جلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه قزوین، به موضوع مهم این فریضه الهی و ترویج آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز در سطح کلان «استکبار ستیزی» مهم‌ترین معروف به شمار می‌آید و مبارزه با مستکبران، مبارزه با منکر است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین افزود:  آمران به معروف در خط مقدم حمایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین قرار دارند.

وی ادامه داد: خدای متعال آمران به معروف و ناهیان از منکر را مجموعه‌ای منسجم می‌بیند و نام این مجموعه را امت می‌گذارد و امت از معانی، نسبی است و تا امام نباشد امت معنا پیدا نمی‌کند و متقابلاً اگر امت نباشد معنای امام آن‌طور که باید تبیین نمی‌شود.

حجت الاسلام پور آرین تصریح کرد: اگر حرکاتمان و دیدگاه‌هایمان را به خوبی بشناسیم و در حوزه‌  امر به معروف و نهی از منکر مسائل را اولویت‌بندی کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که بدون امام و رهبر نمی‌توان کارها را پیش برد.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین با بیان اینکه امر به معروف سه مرحله انزجار قلبی، زبانی و عملی دارد، افزود: طبق فرموده امام علی(ع) یکی از نشانه‌های انسان مؤمن، انزجار قلبی از منکر است و اگر انسانی انزجار ظاهری نسبت به منکر نداشته باشد و قلباً انزجار داشته باشد، معلوم می‌شود اهل کار در این حوزه است

وی با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: اگر این دو فریضه مهم به جایگاه اصلی خود در جامعه نرسند، آتش دشمن دامن گیر ما خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha