سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حرم رضوی

حوزه/ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ مُوسی الرِّضا، در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج(ع)، ایران اسلامی یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در سالروز شهادت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، مردم ولایتمدار جای جای ایران اسلامی همنوا با شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان به ویژه زائران و مجاوران حرم نورانی و ملکوتی ثامن الحجج(ع)، با برافراشتن بیرق های عزا بر سر در خانه‌ها و کوچه‌های شهرها و روستاها، در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اشک ماتم ریختند.

 حرم خورشید هشتم مملو از جمعیت عزاداری است که خود را از اقصی نقاط ایران و برخی کشورها به مشهدالرضا(ع) رسانده اند و در سوگ امام رئوف، با دلی مالامال از غم و اندوه، بر سر و سینه زنان به سوگواری پرداخته و  صلوات خاصه آن حضرت "اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَۀ كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ" را زمزمه کردند.

  

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری با حضور در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، در غم شهادت جانسوز و مظلومانه دردانه رسوال الله(ص) حضرت شمس الشموس، بر سر و سینه زنان، اشک ماتم ریخته و از مشهدالرضا(ع) این مصیبت جانکاه را به محضر مبارک آقا و مولایمان حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

در شهرهای قم و شیراز نیز حرم مطهر اخت الرضا، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) مملو از جمعیت عزادار است که در سوگ ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند و با مولا و مقتدای خود زمزمه کردند "يا اَبَا الْحَسَنِ يا عَلِىَّ بْنَ مُوسى اَيُّهَا الرِّضا يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَ مَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَ توَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ و َقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ".

بیوت مراجع عظام تقلید قم و مشهد نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام)، همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع بی شماری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی هشتمین امام شیعیان پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام عصر(عج) در مدارس علمیه نیز با سیاه پوش کردن مدارس و  برپایی مجالس عزا، در سوگ شهادت فرزند رسول الله(ص)، ناله سر داده و  به عزاداری پرداختند. 

انتهای پیام 313/3

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha