پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 431841
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو

حوزه/ در همایش ادبی و معنوی «رحمت نبوی» که در باکو برگزار شد، بر لزوم الگوگیری بزرگان و شعرا از قرآن کریم، کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در اشعار خود تأكيد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، همزمان با سالروز رحلت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، همایش ادبی و معنوی تحت عنوان «رحمت نبوی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در باكو و جمعی از شعرا و مداحان اهل بیت(ع) در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان، در سخنانی در این مراسم از حضرت محمد(ص) به عنوان قرآن ناطق و قرآن مجسم یاد كرد.

وي با تأکید بر سیره عملی آن حضرت، وظیفه شعراء را تبیين اندیشه‌های ناب اهل بیت(ع) دانست و ابیاتی از سروده‌های خود در وصف حضرت علی(ع) قرائت كرد.

فارسي رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخناني در اين همايش، به برخی از ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی حضرت محمد(ص) و ائمه(ع) اشاره كرد و قرآن و اهل بیت(ع) را نقشه راه نجات بشریت برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، به نقش و الگوگیری بزرگان و شعرای بزرگی چون فردوسی، حافظ و خاقانی از قرآن کریم، کلام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت در اشعار و نوشته‌های خود اشاره كرد.

وي افزود: یکی از شاهکارهای شهریار، شاعر بزرگ معاصر سرودن شعر «علی ای همای رحمت» است که این شعر به دلیل بکارگیری مضامین ادبی و عشق و ارادت استاد شهریار به امیرالمؤمنین(ع) برای همیشه جهانی و ماندگار شد.

در ادامه این همایش ادبی و معنوی، اشعاری در مدح و رثای نبی اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) توسط مهدي قلندری، از شعرای آذری زبان کشورمان قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha