چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ آیت الله سجادی نوری قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مبارزین انقلابی بود و پس از انقلاب نیز در شهر نور سکنی گزید و به ترویج علوم دینی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید علی اکبر سجادی نوری درسال 1311 در روستای کاردگرکلا شهرستان نور استان مازندران چشم به جهان گشود.

وی از سال 1320 تحصیلات ابتدایی خود را محضر آقایان سیدعبدالله هاشمی شیخ ابراهیم برزگر و شیخ الاسلام صالحی و بعد از آن از محضر آیت الله شیخ عباس خاتمی استفاده کرده و پس از مهاجرت به قم درس فقه را از محضر امام موسی صدر و آیت الله جعفرسبحانی، مکاسب را محضر آیت الله صدوقی، رسائل را محضر آیت الله مطهری، آیت الله منتظری و آیت الله مشکینی، شرح منطق و حکمت را محضر آیت الله محمد فکور و خارج فقه و اصول را محضر امام خمینی (ره)، آیت الله مهدی مازندرانی، آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی و آیت الله مرعشی نجفی و تفسیر قرآن را از محضر آیت الله طباطبائی صاحب تفسیرالمیزان بهره برد.

این عالم مازندرانی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مبارزین انقلابی و پس از انقلاب در شهر نور سکنی گزیده و به ترویج علوم دینی پرداخت.

آیت الله سجادی نوری در این سال ها امامت جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهر نور را بر عهده داشته و در روز دهم آذر ماه ۹۶ پس از چند روز بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha