چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این که حدود ۲ هزار موسسه در انگلیس درباره شیعه تحقیق می‌کنند، گفت: بحث تغییر متون و توجه به مباحث روز به این معنی نیست که گذشتگان این گونه نبوده اند بلکه آنان در زمان خود به روز و جلوتر از دوران بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در نشستی با مدیر حوزه علمیه خراسان، در مشهد با تاکید بر اینکه در یک فرصت تاریخی منحصر به فرد برای حوزه و روحانیت و تشیع، قرار گرفته ایم، اظهار کرد: علما از گذشته در مسائل فقهی و مبتلا به جامعه به روز بوده اند و در واقع بحث تغییر متون و توجه به مباحث روز به این معنی نیست که گذشتگان این گونه نبوده اند، بلکه آنان در زمان خود به روز و جلوتر از دوران بوده اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: باید به طلاب گفته شود که سیره فقها به روز بلکه جلوتر از زمان خود بوده و امروز فقه و حوزه به همین جهت ماندگار شده است و ما نیز همان مسیر را می بایست ادامه دهیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه شیعه همواره مظلوم بوده است، ابراز کرد: در دایرة المعارف های معتبرجهانی سر فصلی به نام شیعه نداریم؛ این همان کاری است که باید در حوزه های علمیه انجام شود.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید مراقب نحله های انحرافی باشد و بداند که عقبه آن کجاست، گفت: حدود دو هزار موسسه در انگلیس درباره شیعه کار و تحقیق می‌کنند و بدون شک در کشورهای دیگر نیز این امر وجود دارد که به طور قطع برنامه ریزی می کنند که ما نیز باید جلوتر از آنها حرکت کنیم، زيرا اين امر وظيفه حوزه هاي علميه را سنگين تر مي كند.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای انجام شده در حوزه علمیه خراسان کامل و جامع است، گفت: حوزه علميه خراسان باید در سطح کشور بیشتر شناخته شود زیرا این حوزه تنها متعلق به خراسان نیست، بلکه به عنوان دومین حوزه جهان تشیع به کشور و حتی جهان متعلق است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به فعالیت های تحولی در این حوزه، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این 28 سال آنچه برای حوزه لازم بوده بیان کرده اند؛ مهم مرحله اجرای منویات ایشان است.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری، جذب نخبگان را که در حوزه علمیه خراسان انجام شده کار بسیار خوبی دانست و ابراز کرد: در کنار جذب سایر افراد، شناسایی افرادی نخبه بسیار مهم می باشد زیرا در حوزه علمیه می خواهیم روحانی تربیت کنیم و این امر با کاری مانند کنکور امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های تحولی به همدلی و همراهی اساتید و طلاب نیاز دارد و این امر بسیار مهم است، ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان حوزه ای به دور از محدودیت و با همراهی و همسویی همراه است و تحول در این حوزه می تواند سرعت بیشتری داشته و در این مسیر با نهادهای حوزوی و حوزه علمیه قم نیز مرتبط باشد زیرا استفاده از تجربیات یکدیگر بسیار خوب است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha