شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین حجامی

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) با اشاره به اینکه در گذشته تعداد پژوهشگران کم بودند، ولی در حال حاضر تعداد محققان افزایش بسیار خوبی یافته است، گفت: زمینه های پژوهش فقط منحصر به مسائل نوپدید نیست، بلکه مسائلی که از گذشته مانده و نگاه درستی به آنها نشده است، باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین حجامی، امروز در اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی (ره) که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: باید در حوزه های علمیه کشور، پژوهشگران بیشتری در امر تحقیق داشته باشیم.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره)، با اشاره به اینکه در گذشته تعداد پژوهشگران کم بودند، ولی در حال حاضر تعداد محققین افزایش بسیار خوبی یافته است، گفت: زمینه های پژوهش فقط منحصر به مسائل نوپدید نیست، بلکه مسائلی که از گذشته مانده و نگاه درستی به آنها نشده است، باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در همین جشنواره علامه حلی(ره)، مطالب بسیار خوبی به چشم می خورد که امیدوار کننده است، ادامه داد: مسئله دیگری که نیاز به پژوهش دارد، تولید علوم انسانی مبتنی بر علوم دینی است.

حجت الاسلام حجامی، با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی، تمرین پژوهش برای یادگیری پژوهش و تبدیل شدن به پژوهشگر است، اظهار کرد: ما پژوهشگرانی داریم که بر اساس وظیفه کار می کنند، در این مقوله، نه تنها مسئله بهتر نمی شود، بلکه پیچیده تر هم می شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی جشنواره حلی، جذب طلاب به تحقیق و پژوهش است، گفت: هدف از این جشنواره این است که تعداد پژوهشگران مجرب بیشتر شوند و بهتر بتوانند به اسلام خدمت کنند.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره)، خاطرنشان کرد: در حوزه برادران حوزه علمیه استان کردستان، پژوهش‌ها بیشتر موضوع محور است و این وضعیت در حوزه خواهران نیز تقریباً صدق می‌کند و می‌بینیم که برخی از پژوهش‌ها به هر سمتی بوده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha