جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: یکی از رسالت ها و وظایف طلاب این است باید برنامه سعادت‌بخش دین را استخراج و آن ها را به زبان روز به جامعه ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، پیش از ظهر امروز در همایش «طلیعه حضور» طلاب خواهر جدیدالورود استان اصفهان که در  مجموعه  شهید کاظمی نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: هر طلبه باید پیش از ورود به فضای حوزوی و تحصیل در حوزه علمیه نسبت به فسلفه طلبگی شناخت حاصل کند.

وی بیان کرد: برای هر خیری شکری  فرض است، توفیق حضور در حوزه علمیه و تحصیل دراین فضا نعمت الهی است که شکر آن باید به صورت عملی تحقق یابد و آن چیزی جز در مسیر  بندگی خداوند قرار گرفتن نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طلاب باید شناخت و معرفت خود را نسبت به فلسفه حضور در این فضای مقدس و بحث حقیقت طلبگی حاصل کنند که لازمه آن معرفت نسبت به فسلفه خلقت است.

وی افزود: براساس آیات قران کریم فسلفه خلقت جن و انس عبادت است، ولی براساس آموزه های دینی، مقدمه عبادت معرفت است که و تا انسان حقیقت وجودی خودش را نشناسد، نمی تواند در مسیر عبودیت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد: معرفت  نسبت به حقیقت طلبگی رمز موفقیت یک طلبه در حوزه علمیه است، حقیقت  وجودی یک طلبه، معرفت به هدف خلقت است که منتج به بندگی  خداوند می شود و به تبع نتیجه بندگی، رسیدن به تقوا است.

وی ابراز کرد: عقل و اختیار دو نعمت بزرگی است که به انسان عطا شده و وجه تمایز انسان و حیوان است، عقل به عنوان حجت درونی است که انسان را به این برتری می رساند، لذا بر این اساس کامل‌ترین برنامه سعادت‌بخش بشر، مبنایش فهم عقلی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: یکی از رسالت ها و وظایف طلاب این است باید برنامه سعادت‌بخش دین را استخراج و این امر را باید برای خود و دیگران تبیین کند؛ قرار دادن و سوق  بشریت در مسیر  تقوا و عبودیت وظیفه اصلی مبلغین دین است.

وی با بیان این که مسیر فقاهت و دین شناسی همان مسیر مورد نظر طلبگی است، طلاب باید  هم عالم و هم  وارسته باشد، مسیر طلبگی، مسیر عالم ربانی شدن است و این همان مسیری است که انبیای الهی ترسیم کردند و حوزه های علمیه در طول تاریخ ایفاگر این نقش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری یادآور شد: برای عالم و وارسته شدن که همان به تعبیری عالم ربانی شدن است باید قواعد و اصولی چون برنامه ریزی مبتین بر تفکر و عقل، مناجات شبانه و توسل به اهل بیت(ع)، صبر و بردباری، و پرهیز از رذائل را رعایت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha