چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مسئله وحدت در شرایط بحرانی امروزی جهان اسلام مسئله بسیار مهمی است که همه امت اسلامیباید از این مسئله حمایت کنند و همواره برای ایجاد وحدت بکوشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در نشست  مسئولان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن استان اظهار داشت: کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری به سوی کمال و رستگاری است.

وی افزود: قرآن مجید مهم‌ترین معجزه پیامبر اسلام(ص) و بهترین دلیل نبوت آن حضرت است که مختص یک زمان نیست، بلکه جاویدان و همیشگی است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قرآن نسخه شفا بخش بشریت است به شرطی که آن‌گونه که پیامبر و اهل‌بیت (ع) گفته‌اند خوانده شود و به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه مردم بخصوص جوانان  باید با کلام الهی مأنوس باشند و از معارف والای این معجزه الهی استفاده کرده و به آن عمل کنند، اظهار داشت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توان در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی ایستاد .

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت کیفی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و مخلص مهم‌ترین رسالت مؤسسات قرآنی است.

وی با بیان اینکه مدیران مؤسسات وظیفه خطیری در امر تربیت نیروی انسانی قرآنی متعهد و مخلص دارند، تصریح کرد: امسال مؤسسات قرآنی استان در زمینه‌های آموزش از سطوح مقدماتی تا تربیت‌معلم و همچنین حفظ قرآن موفقیت چشمگیر داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: حضور اساتید مجرب، استفاده از روش‌های صحیح آموزش و رها نشدن نیروهایی تربیت شده و آموزش‌دیده باید در اولویت برنامه‌های مؤسسات قرآنی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری نهادها و تشکل‌های دینی و مذهبی با سایر دستگاه‌ها، گفت: تعامل، همکاری و همفکری در بین نهادهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی و مردمی سبب پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های فرهنگی می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات فرهنگی، با هماهنگی، تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی استان و انجمن‌ها و کانون‌های مردمی در اجرای طرح‌های فرهنگی اعزام مبلغان، برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی و فعالیت‌های قرآنی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: هدف همه ما ارتقای فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و با رویکردی که نهاد تبلیغات اسلامی دارد، به یاری خداوند در مناسبت‌های گذشته متعال شاهد برگزاری برنامه‌های پرباری بودیم و در آینده نیز خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با تبریک هفته وحدت گفت: امام خمینی (ره) با ابتکار و آینده نگری هفته وحدت را نامگذاری کردند که فقط همین نام بسیاری از توطئه‌های دشمنان را تاکنون نقش بر آب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله وحدت در شرایط  بحرانی امروزی جهان اسلام مسئله بسیار مهمی است که همه امت اسلامیباید از این مسئله حمایت کنند و همواره برای ایجاد وحدت بکوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha