جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که اگر در جامعه نماز اقامه شود، اما منجر به‌کاهش آسیب‌ها و ‌ناهنجارهای اجتماعی نشود، در حقیقت نماز به معنای واقعی آن اقامه نشده است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید از همه ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای تولید محتوی دینی، توسعه فرهنگ نماز و پاسخ‌گویی به شبهات دینی استفاده ‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در دیدار  اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در بین همه آحاد مردم به خصوص جوانان، گفت: نماز کلید پیشگیری از همه ناهنجاری‌های اجتماعی و منشأ هم خیر‌ها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است.

وی با بیان این که اگر در جامعه نماز اقامه شود، اما منجر به‌کاهش آسیب‌ها و ‌ناهنجارهای اجتماعی نشود در حقیقت نماز به معنای واقعی آن اقامه نشده است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید از همه ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای تولید محتوی دینی، ترویج و توسعه فرهنگ نماز و پاسخ‌گویی به شبهات دینی  استفاده ‌کنیم.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: با توجه به ارزش و اهمیت و نقش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت به خیری انسان ها، باید ترویج فرهنگ نماز به‌ عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه، دانشگاه ها، مدارس، ادارات ما به خوبی تببین شود آنگاه فضای مجازی به فرصتی مطلوب در راستای اعتلای و رشد اعتقادات و باورها تبدیل می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: نماز جماعت یکی از با فضیلت‌ترین عبادات اسلامی است و باعث دوری نفاق و تفرقه میان مردم و راهی هموار برای جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال است.

 وی با بیان اینکه نماز یکی از ابزارهای رسیدن به خداوند است، اظهار کرد: تقوا از نتایج تقرب به خداوند خالق بوده و طهارت روح و نیت خالص لازمه یک نماز با کیفیت است.

وی اظهار کرد: از پرچم اسلام است و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و فردی فراوانی در آن وجود دارد و خواندن نماز و یاد خدا باعث می‌شود که فرهنگ رعایت «حق‌الله و حق‌الناس» را رعایت کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: اگر فرهنگ نماز بر جامعه حاکم شود جامعه بسیار مثبت و پر رونق و با رشد قوا همراه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha