جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کوثری

حوزه/امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه تجلیل از شهدا و حفظ یاد آنان یک فریضه است، گفت: برگزاری یادواره شهدا بهترین راه برای انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است چراکه نسل سوم، دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، پیش از ظهر امروز در سومین یادواره 9 دانشجوی شهید شیروان، بر تداوم برگزاری یادواره‌های شهدا در این شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در استان استقبال مردم از یادواره‌های شهدا بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با ترویج فرهنگ شهادت امکان‌پذیر است، افزود: فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت و شهامت است که می‌تواند نظام و حکومت را حفظ و حراست کند و باید برای ترویج آن تلاش کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز همه باید انقلابی باشند، گفت: شهادت آخرین منزلگاه زنان و مردان خدایی و الهی است و یادآوری شهدا و خاطرات آنان کمتر از خود شهادت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری تصریح کرد: با فرهنگ جهادی، اقتصاد مقاومتی درست می‌شود و با فرهنگ ایثار و شهادت باید دانشگاه را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهیم.

وی افزود: اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها به خاطر جان‌فشانی‌های شهیدان بوده است و بزرگ‌ترین انقلاب دینی را حضرت امام خمینی (ره) ایجاد کردند.

امام‌جمعه شیروان با تأکید بر اینکه باید یاد و خاطره شهیدان برای همیشه زنده بماند و تحقق این امر این است که خانواده‌های آن‌ها را احترام بگذاریم، اظهار داشت: نباید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور فراموش شود و نسل امروز جنگ و انقلاب را ندیده‌اند، بنابراین باید دستاوردهای انقلاب به جوانان به‌خوبی بیان و تبیین شود.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز که دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌خوبی تبیین و ترویج شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha