جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: : هوشمندی و هدفمندی لازمه کار خبری است و ضروری است خبرگزاری‌ها هماهنگی کامل با برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، اظهار داشت: خداوند برای منبع خبر اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و تأکید می‌کند اخباری که از سوی فاسقان به شما می‌رسد را بدون بررسی و اطمینان نپذیرید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بر لزوم توجه به مخاطبان و ارائه بسته مناسب خبری به جوانان تأکید کرد و افزود: امام علی(ع) مخاطبان جوان را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌اند و می‌فرمایند قلب جوان و نوجوان مانند زمین آماده‌ای است که هر چه به آن ارائه شود را می‌پذیرد و در این راستا رسانه‌ها باید نسبت به محتوای اخبار حساسیت داشته باشند.

امام جمعه قزوین یکی دیگر از رسالت‌های مهم رسانه‌ها را ابلاغ رسالت‌های الهی برشمرد و عنوان کرد: هر کسی هر امکانی برایش پیش می‌آید باید در راستای اقامه نماز که همان اقامه کامل دین است، استفاده کند و اگر این امر مهم دینی محقق شود، در همه عرصه‌ها به پیشرفت دست پیدا می‌کنیم.

وی به برخی جوسازی‌ های رسانه‌های معاند اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌های معاند کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا با سیاه‌نمایی به کشورهای دیگر القا کنند که عقب مانده و یا جزو کشورهای جهان سوم هستند تا با این رویکرد بر این کشورها مسلط شوند. این رویکردی است که فرعون در قبال قوم خود به کار گرفته بود تا روحیه ذلت و خواری را در آن‌ها ایجاد کرده و در نهایت بر آن‌ها مسلط شود و ضروری است رسانه‌های ما در مقابل چنین رویکردی با جدیت ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند به انسان‌ها کرامت بخشیده است و تقوا را معیار برتری انسان‌ها قرار داده است، اذعان کرد: باید بر اساس رسالت‌های انبیاء الهی در راستای اجرای قسط و عدل حرکت کنیم.

در ابتدای این دیدار محمد خدادی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارشی از برنامه های و فعالیت های این رسانه ارائه داد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha