شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد گفت: اگر کسی در مسیر تقوا استقامت کند، خدای متعال چند تا جایزه می دهد که یکی حکمت و فهم آیات الهی است که تنها با تقوا حاصل می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد صبح امروز در افتتاحیه  پنجمین المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه کشور که در جمکران، مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد با بیان اینکه قرآن سخن از سرعت گرفتن می کند و سفارش کرده درکارهای خیر سبقت و سرعت گیرید گفت: این سبقت و سرعت گرفتن در مسائل خیر است، فرقی نمی کند تنها یا در جمع باشی، مهم این است در اعمال خیر باید سرعت و سبقت گرفت.

معاون آموزش حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه یکی از جاهایی که باید سرعت و سبقت گرفت در مباحث علمی است، چون آثار آن جمعی است و دارای خیرات زیادی است، عنوان کرد: برگزاری المپیاد علمی دارای آثار زیادی است که از جمله آن کسب دانش و علمی است   که موجب تحول علمی در حوزه می شود .

وی با بیان اینکه سرعت و سبقت تنها در مباحث علمی نیست، بلکه در تعلم و تهذیب است و اگر علم همراه با تقوا باشد باعث حفاظت از نفس می شود، اظهار داشت: تقوا خط استمراری است و لازم است انسان این خط را حفظ کند و باید برای استمرار دراین خط سبقت و سرعت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد افزود: اگر کسی در مسیر تقوا استقامت کند، خدای متعال چند تا جایزه می دهد که یکی حکمت و فهم آیات الهی است که تنها با تقوا حاصل می شود.

معاون آموزشی حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر انسانی تقوا نداشته باشد، نمی تواند به حکمت و فهم قرآن برسد، اظهارداشت: مفسران زیاد بوده اند، اما به دلیل عدم تقوای الهی، به فهم  قرآن نرسیده اند و خدای متعال حکمت را به آنها نداد.

وی گفت: در دنیا انسان در مسابقات زیادی شرکت می کند که مهمترین  آن مسابقات خیرات و تقوای الهی است، در این مسابقه باید استقامت داشت تا در مسیر باقی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha