یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام الهی مهر

حوزه/ حجت الاسلام الهی مهر گفت: دفاع مقدس هنوز هم پس از سال ها حرف های زیادی برای گفتن دارد، به طوری که باز نشر اهداف و آرمان ها دفاع مقدس می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جوانان امروزی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عبدالرحمان الهی مهر، صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 4 که در مسجد امام حسین (ع) و با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: باید با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال و ترویج ارزش های دفاع مقدس، و ... نسل جوان را در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه کنیم.

وی با اشاره به این که امروز جبهه جنگ تغییر کرده و دشمن در قالب جنگ نرم تمام تلاش خود را برای انحراف جوانان ما به کار گرفته است، ادامه داد: بازخوانی و تبیین روحیه شهادت طلبی باید به گونه ای انجام شود که تداعی کننده آن روحیه انقلابی، جهادی و شهادت در زمان دفاع مقدس برای نسل جوان امروز باشد.

حجت الاسلام  الهی مهر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هنوز هم پس از سال ها حرف های زیادی برای گفتن دارد، به طوری که باز نشر اهداف و آرمان ها دفاع مقدس می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جوانان امروزی باشد.

وی به نقش روحانیان در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: تبیین ابعاد مختلف معنوی، فکری و اعتقادی موضوع دفاع در دوران دفاع مقدس رسالتی بود که مورد توجه علما، بزرگان دین و آحاد روحانیت بصیر قرار گرفت.

این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و شهدا با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی با خدا معامله کردند و آنها در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود جانفشانی کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای عملیات کربلای 4 اظهار کرد: در طول تاريخ دفاع مقدس، در 5 عمليات از واحدهای غواصی به عنوان خط شکن استفاده شد و البته نيروهای غواص در دو عمليات به طور محدود و در 3عمليات به صورت گسترده حضور داشتند  که عبارت بودند از عمليات های بدر، والفجر 10، والفجر 8 و عمليات کربلای 4 و کربلای 5 ، عمليات هايی بود که با حضور و ايثارگری غواصان اجرا شد.

حجت الاسلام الهی مهر خاطرنشان کرد: در کربلا 4 اگر چه گروهان ما به اهدافی که برايش تعيين شده بود، رسيد، اما چون دو جناح چپ و راست نتوانستند آن گونه که برايشان تعيين شده بود، به اهداف خود برسند، در محدوده عراقی ها و در عمق دشمن گرفتار شديم و علت آن هم اطلاعاتی بود که آمریکا در اختیتر نیروهای بعثی قرار داده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha