جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بيان اين که نهم دي حماسه ولايتمداري مردم ايران بود، گفت: حضور هوشمندانه ملت با بصيرت ايران در اين حماسه بزرگ، تجلي ايمان و اقتدار ملت در تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامي بود.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی، این روز را برگ زرینی از صفحات کتاب افتخار ملت فهيم، انقلابي، مؤمن و ولايت مدار ايران اسلامي دانست.

وی با بيان اين که حماسه نهم دي، خودجوش ترين و مردمي ترين حرکت در سال هاي پس از پيروزي انقلاب بود، افزود: بصيرت ديني مردم، عامل اصلي ايجاد حماسه مردمي نهم دي بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نامگذاری نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت به ابعاد مختلف بصیرت اشاره کرد و گفت: انسان بابصيرت از يک سو در حوزه شناخت و ساماندهي جبهه خودي و از سوي ديگر در جهت خنثي سازي توطئه هاي جبهه غير خودي تلاش مي کند.

وی، راه رسيدن به بصيرت را يک معرفت عميق دانست و گفت: جامعه اي که بصيرت داشته باشد، پشت سر شاخص هاي توصيف شده در نظام ولايي حرکت مي کند و هنگام بروز فتنه ها، پشت سر رهبري قرار مي گيرد.

حجت الاسلام خوبانی افزود: در دنياي امروز، به خاطر نزديکي جريان حق و باطل با يکديگر و نفاق و دورويي در جبهه مخالف، حرکت در اين مسير پويايي با دشواري فراوان روبروست و اگر بصيرت نباشد لغزش و سقوط حتمي است و انتخاب صحيح در اين وانفسا، نياز به بينش دارد و بينش صحيح همان بصيرت است.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در ادامه با اشاره به مصاديق بصيرت، گفت: شناخت روشن و قطعي از دين، تکليف مداري، معرفت نسبت به پيشوا، شناخت دوست و دشمن و حق و باطل از جمله مصاديق بصيرت به شمار مي رود.

وي با اشاره به این که در دوران حکومت حضرت علي(ع) هم جريان نفاق و اردوگاه باطل تلاش مي کرد در قالب حق نمايان شود، افزود: در آن مقطع دينداران بي بصيرت، جبهه حق را خوب پشتيباني نکردند، به همین دلیل برترين تعابير را از بيان ايشان مشاهده مي کنيم که فرمودند عَلَم دين جز توسط انسان هايي که صاحب بصيرت و شکيبايي هستند، امکان پذير نيست.

حجت الاسلام خوبانی بصيرت را يکي از مهم ترين ويژگي هاي افراد برجسته در تاريخ عنوان کرد و افزود: شفاف ترين چهره اي که در طول تاريخ از اين بزرگان بر جاي مانده است، بصيرت فوق العاده آنها است و مبارزان نستوه تاريخ هميشه داراي بينش و بصيرت عميق بوده اند.

وی با تأکيد بر اين که بصيرت بايد در همه ابعاد و صحنه هاي زندگي انسان حضور داشته باشد، اذعان داشت: در هنگام بروز فتنه ها بويژه زماني که فتنه ها به شکل حق خودنمايي مي کند، بصيرت بسيار کارساز و لازمه تشخيص حق از باطل و مانع از سقوط در وادي هلاکت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توهمِ تقلب در انتخابات، بهانه اي شد تا فتنه گران کينه هاي ديرينه خودشان را از نظام ولايي نشان دهند، گفت: آنها به بهانه دفاع از آراي مردم، به تسويه حساب با انقلاب و نظام اسلامی برخواستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مردم در جریان فتنه 88 از خواص پیشگام تر بودند، بیان داشت: مردم کشورمان نشان دادند که بصيرت آنها از جنس بصيرت خواص نيست بلکه بصيرت اين مردم، بصيرت ديني است.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهردر ادامه سخنان خود، حماسه نهم دي را اوج حمايت مردمي از نظام ولايي عنوان و خاطرنشان کرد: اين حرکت، خودجوش ترين و مردمي ترين حرکت در سال هاي پس از پيروزي انقلاب بوده است.

حجت الاسلام خوبانی اظهار داشت: ملت مسلمان و متدين ايران اسلامي با حضور آگاهانه و با بصيرت خود در نهم دي ما سال 88، فتنه بزرگ استکبار و صهيونيسم را در جمهوري اسلامي به ناکامي و شکست کشانيد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که نهم دي حماسه ولايتمداري مردم ايران بود، تصريح کرد: حضور هوشمندانه ملت با بصيرت ايران در اين حماسه بزرگ، تجلي ايمان و اقتدار ملت در تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامي بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha