سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه جهان امروز تشنه تحقیقات است و از پژوهش‌های ارزنده استقبال می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی ما دو مشکل دارد، اول اینکه دوره‌هایی که برگزار می‌شود، تکمیل‌کننده یکدیگر نیستند؛ همچنین افراد بعد از سپری کردن این دوره‌ها، به حال خود رها می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در شست علمی پژوهشی «آموزش پژوهش‌محور» که در سالن‌ نشست‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه جامعه الزهرا برگزار شد،  با اشاره به اینکه مشکل‌ترین پروژه‌ها در مجموعه اقدامات بشری، فعالیت‌های پژوهشی است، گفت: خون دل‌های بسیاری باید خورده شود تا انسان رشد کند و به درجه عالمی ارزشمند و مفید در جامعه برسد.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: پژوهش مانند کوه یخ است که حداقل دو سوم آن در زیر آب است و دیده نمی‌‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه تحقیقات و حاصل پژوهش‌های علما، تاریخ را می‌سازد، عنوان کرد: امروز جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور بانوان طلبه پژوهشگر دارای ظرفیت فوق العاده ای است که مشتاق خدمت به دین و مکتب هستند و اگر از این ظرفیت به طور شایسته بهره برده نشود، حسرت بزرگی برای همه ماست.

وی در ادامه به مشکلات موجود در فعالیت‌های پژوهشی پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی ما دو مشکل دارد، اول اینکه دوره‌هایی که برگزار می‌شود، تکمیل‌کننده یکدیگر نیستند؛ همچنین افراد بعد از سپری کردن این دوره‌ها، به حال خود رها می‌شوند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: طرح «تربیت پژوهشگر» که امسال به شیوه جدید اجرا می‌شود، هم می‌تواند مهارت را به بانوان طلبه انتقال دهد و هم استاد متعهد و پژوهشگر تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه گفت: در این دوره تلاش بر این است که مهارت‌های لازم به شرکت‌کنندگان آموزش داده شود و در صورت لزوم از اساتید خارج از مؤسسه استفاده می‌شود تا شرکت‌کنندگان در این طرح، همه مهارت‌ها را فرا بگیرند.

وی افزود: حاصل دوره «تربیت پژوهشگر» که در آن شرکت کنندگان گام به گام با استاد پیش می‌روند، تألیف سه مقاله علمی پژوهشی و تألیف یک کتاب یا مجموعه مقالات حاصل فرایند هر گروه است.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه جهان امروز تشنه تحقیقات است و از پژوهش‌های ارزنده استقبال می‌کند، تأکید کرد: اگر قلم توانمندی پیدا کردید، یقین داشته باشید برای چاپ آثارتان همواره خواهان وجود دارد، بنابراین ما زمینه رشد و ارتقای علمی پژوهشی را تا جایی که در توان‌مان است، برای شما فراهم می‌کنیم و هر جا که ضعفی باشد، می‌کوشیم که آن را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: شما بانوان طلبه پژوهشگر باید از این شرایط بهترین بهره را برده و در رشد خود و جامعه علمی پژوهشی پیرامون خود بکوشید.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: اجرای طرح «تربیت پژوهشگر»، آغاز یک مسیر نورانی است که با استمداد از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و عشق به تحقیق و نوآوری می‌توان گام‌های بلندی در آن برداشت و به پیشبرد اهداف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در افق پژوهشی مد نظر کمک کرد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مدنی به سؤالات طلاب پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha