جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: سیاست خارجی کشور در روابط و مذاکرات باید در راستای ارتقای عزت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه بر ضرورت حفظ عزت ایرانی در دیپلماسی خارجی تاکید کرد و اظهار داشت: سیاست خارجی ایران مبتنی بر صلح و امنیت پایدار برای منطقه و کل کشورهای جهان طرح‌ ریزی شده، اما طبیعی است در مقابل متجاوزان و جنگ ‌افروزان با قاطعیت برخورد ‌کنیم.

وی افزود: سیاست خارجی کشور در روابط و مذاکرات باید در راستای ارتقای عزت ایران باشد، همان دولت‌ هایی که تا دیروز ملت ایران را گرسنه و تروریست معرفی می‌ کردند، امروز دلسوز مردم شده‌ و با صراحت از اغتشاشگران خیابانی حمایت می کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به حکمت، عزت و مصلحت در سیاست خارجی، تاکید دارند و این مساله باید مدنظر مسئولان سیاست خارجی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش عوامل ضد انقلاب در شکل گیری اغتشاش های اخیر تصریح کرد: وقتی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا از اغتشاشگران حمایت می ‌‌کنند، به طور قطع هدف ‌‌شان برهم زدن آرامش عمومی در کشور ماست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه مردم آذربایجان حرکت اغتشاشگران را محکوم می کنند، گفت: مردم تبریز غیرت دینی و ملی خود را در همراهی نکردن با اغتشاش گران به نمایش گذاشتند در حالی که شبکه های معاند نظام، مردم تبریز را به حرکت و قیام دعوت می کردند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به سیاست وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی مبنی بر حفظ منافع ملی و اسلامی اظهار داشت: ظرفیت ‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه ‌های کشور می ‌تواند در خدمت پروژه گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» باشد.

وی با تقدیر از مواضع امام جمعه تبریز در جریان‌ های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: خطبه های حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در سنگر نماز جمعه همواره در راستای حفظ منافع ملی و منطقه ای ایران بوده است.

قاسمی تاکید کرد: البته باید سیستم دقیق تری را در وزارت خارجه برای اطلاع رسانی به هنگام تحولات جهانی در اختیار ائمه جمعه طراحی و اجرا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha