جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
«الحاد» و «بی خدایی» در مصر جرم محسوب خواهد شد

حوزه/ پارلمان مصر به زودی قانونی به تصویب می رساند که بر اساس آن «الحاد» و «بی خدایی» در این کشور به عنوان جرم و یکی از موارد توهین به مقدسات تلقی خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از africanews، پارلمان مصر به زودی قانونی به تصویب می رساند که بر اساس آن «الحاد»  و «بی خدایی» در این کشور جرم محسوب خواهد شد.

این قانون پیشنهادی در آستانه کریسمس و پیش از آغاز سال 2018  به پارلمان مصر داده شد. براساس قوانین کنونی در مصر، اهانت و توهین به هر مذهبی غیرقانونی می باشد. همچنین توهین به مقدسات در این کشور نیز حداقل 5 سال زندان در برخواهد داشته و فرد در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به اعدام نیز محکوم شود.

 در پی تصویب قانون جدید، الحاد و بی خدایی و «عدم باور به خدا» نیز جرم محسوب شده و از نظر قانونی مجازات پذیر خواهد شد.

پیشنهاد تصویب این قانون توسط عمرو حمروش سرپرست کمیته مذهبی داده شد. وی در این باره گفت: اعلام عدم اعتقاد به خداوند، توهینی به پیروان ادیان ابراهیمی، اسلام، مسیحیت و یهودیت محسوب می شود.

حمروش که 24 دسامبر سال گذشته این پیشنهاد قانونی را ارائه می داد گفت: کفر و الحاد باید جرم شناخته شود و باید به عنوان اهانت به دیگر مذاهب شناخته شود، زیرا در واقع توهینی به پیروان ادیان ابراهیمی محسوب می شود.

گزارش ها حاکی است این حرکت با پیشتیبانی دانشگاه الازهر، بزرگترین مرکز اسلامی در مصر و مهمترین و شناخته شده ترین نهاد مذهبی اهل تسنن انجام گرفته است. یک مقام الازهر در دفاع از این قانون اعلام کرد: کسانی که به سوی بی خدایی یا همان «آتیسم» گرایش پیدا می کنند باید توسط مراجع قانونی مورد مجازات قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha