چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام همازاده

حوزه/ مسئول دبیر خانه همایش ملی فقه وهنر گفت:این دوره مانند دور اول فراخون مقاله شد که ۲۴ مقاله سفارشی و از میان آن ۱۹ مقاله آماده شد و در فراخون عمومی نیز ۹ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد ۲ مقاله برتر شناخته شده ودر روز همایش از بعضی مقالات برتر رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام هما زاده در نشست خبری که با موضوع برگزاری دومین همایش ملی فقه وهنر در مدرسه اسلامی هنر در قم برگزار شد، با بیان اینکه اولین همایش فقه و هنر با هدف معرفت افزایی بیشتر در کارکرد فقه و هنر  در دی ماه 94 برگزار شد و  در دی ماه  امسال شاهد برگزاری دومین همایش خواهیم بود، در گذشته این فقه و هنر تنها لجنه ای بود و بعد این لجنه تبدیل به درسهای خارج شد.

مسئول دبیر خانه همایش فقه و هنر با بیان اینکه برای معرفت به این بحث نیازمند برگزاری همایش در مورد فقه و هنر بودیم  گفت: برای اینکار فراخوان مقاله شد و  در همایش اول  20 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

وی تاکید کرد: این دبیرخانه  در ادامه اقدام به برگزاری دومین همایش در موضوعات کلان محور فلسفه فقه و هنر  در مبانی موضوع شناسی، ماهیت هنر، چیستی بررسی هنر،  محور دوم رفتار و فقه هنری و محور نسبت حکومت و هنر است که از محورهای ویژه این همایش به شمار می رود، کرده است.

حجت الاسلام هما زاده عنوان کرد: این همایش در روز چهارشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات با حضور شخصیتهای حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه فقه و هنر  عنوان کرد: در دومین همایش ملی فقه و هنر آیات علی دوست، فاضل لنکرانی از  اعضای جامعه مدرسین، حجج الاسلام و المسلمین  احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سید مصطفی محقق داماد و محمود حکمت نیا به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه جامعه، از حوزه درمورد فقه وهنر انتظاراتی زیادی دارد، افزود: برگزاری این همایش قطعا می تواند تا اندازه ای انتظارات را بر آورد کند، ولی این امر زمانی محقق می شود که همه مراکز فرهنگی با مسئولان دبیرخانه همایش همکاری کنند.

حجت الاسلام همازاده گفت: باید کاری کرد این همایش در میان حوزویان از جایگاه ویژه برخوردار شود، درحال حاضر این سنت حسنه در حوزه است وامید است این سنت با همکاری همه نهادها پایدار شود.

وی افزود: این دوره مانند دور اول فراخون مقاله شد که 24 مقاله سفارشی و از میان آن 19 مقاله آماده شد و در فراخون عمومی نیز 9 اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد 2 مقاله برتر شناخته شده و در روز همایش از بعضی مقالات برتر رونمایی خواهد شد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha